Könnyen érthető cikk a koronavírusról 1 – 2020. március 19.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 1 – 2020. március 19.

Töltsd le, olvasd el!

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.

A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/

magyarorszagSok változás történt,
mióta koronavírus járvány van
Magyarországon.

Bezártak
– az iskolák,
– a nappali foglalkoztatók,
– a mozik,
– a szórakozóhelyek

Bezárt az összes hely,
ahol egyszerre
sok ember szokott lenni.
iskolaNem kell megijedni!
Ez kell ahhoz,
hogy megállítsuk
lassítsuk
a járvány terjedését.

Fontos változás,
hogy a boltok
csak délután három óráig
vannak nyitva.
Három óra után nyitva vannak:
– az élelmiszerboltok
ora– a gyógyszertárak
– drogériák

Ez azért fontos,
mert így nem lesz
sok ember az utcán.
Nem találkoznak egymással
az emberek
a boltokban.

Tegnap
a miniszterelnök,
idos kez penzOrbán Viktor
beszédet mondott.
Ebben a beszédben
elmondta,
hogy a kormány segít azoknak,
akik pénzt kölcsönöztek
az államtól,
vagy egy banktól.
Ebből a pénzből
egy részt
általában
minden hónapban
penztarca_2vissza kell fizetni.
Ezt nevezzük törlesztésnek.

A kormány úgy segít
az embereknek,
hogy azt a pénzt,
amit kölcsönöztek,
év végéig
nem kell törleszteni.
Utána kell csak fizetni.
Erre azért volt szükség,
mert sok ember
ures zsebnem tud bejárni dolgozni
a vírus miatt.
Sok ember nem kap fizetést.

Tegnap óta több embernél
mutatták ki
a koronavírust.
Ez várható volt.
A vírus az ember orrából
és szájából származó
apró cseppeken keresztül terjed
emberről emberre.
nathaEzért fontos,
hogy sokat mossunk kezet,
és sokszor fertőtlenítsük
a kezünket,
és a személyes tárgyainkat.

Például:
– telefon
– pénztárca
– lakáskulcs.

Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
maradj otthon
és ne fertőzzek meg másokat?

Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.

Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
www.koronavirus.gov.hu