Könnyen érthető cikk a koronavírusról 11 – 2020. április 2.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
majdnem 600
igazoltan koronavírusos
emberről tudunk.
Ez várható volt.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már 21 ember halt bele a koronavírusba.
Tegnap Dézsi Csabáról,
Győr polgármesteréről is kiderült,
hogy elkapta a koronavírust.
A győri polgármester volt
az első magyar politikus,
aki igazoltan koronavírus fertőzött.
Sportolók is elkapták
a koronavírust:
Kapás Boglárka volt
az első az úszók közül,
aki megfertőződött.
Később Kozma Dominik
is bejelentette,
hogy elkapta a koronavírust.
Azóta már tudjuk,
hogy több úszó is
elkapta a koronavírust.
Jól érzik magukat,
nincsenek tüneteik.
Ebből is látszik,
hogy a koronavírusnak
nem mindig vannak tünetei.
Van,
aki jól érzi magát,
mégis fertőző.
Ezért fontos,
hogy aki teheti
maradjon otthon!
Ezzel megállíthatjuk
a koronavírus terjedését.
A világon
nagyon sok ember
nem tud dolgozni.
Azért,
hogy hasznosan teljen
ez az idő,
nagyon sok ember
segít most másokon.
Vannak színészek,
akik videóban
könyveket,
verseket olvasnak fel.
Itt pedig meséket találsz:
https://www.samsung.com
Vannak varrónők,
akik ruhák helyett
egész nap szájmaszkokat varrnak.
Vannak edzők,
akik ingyen edzéseket tartanak az embereknek.
Ilyen például Rubint Réka,
aki sok edzős videót oszt meg az emberekkel.
Az otthoni edzéshez segítséget itt találsz:
https://www.youtube.com
Sok pedagógus megosztja
az anyagot,
amiből tanít
a többi pedagógussal az interneten.
Az otthoni tanuláshoz segítséget itt találsz:
https://motto.suli.hu
Te is segíts másokon!
Maradj otthon!
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Kilenc és dél közt csak akkor menj ügyeket intézni,
ha elmúltál 65 éves!
Így segíthetsz megállítani a vírus terjedését.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
