Könnyen érthető cikk a koronavírusról 12 – 2020. április 3.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 12 – 2020. április 3.

Tölts le, olvasd el!

Tölts le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.

A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/

2_5Jelenleg
Magyarországon
több mint 600
igazoltan koronavírusos
emberről tudunk.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Van olyan szakember,
temetesaki szerint
körülbelül tízszer annyian
lehetnek fertőzöttek,
mint ahány emberről igazolták.
Azt is tudjuk,
hogy akár az ország összes településén
lehetnek fertőzött emberek.
Sajnos nőtt az elhunytak száma is,
már 26 ember halt bele
a koronavírusba.
De nőtt a gyógyultak száma is.
Már 43 ember gyógyult fel a betegségből.

hazi_karantenTöbb mint 10 000 ember van
hatósági házi karanténban.
A hatósági házi karantén azt jelenti,
hogy kötelező a házi karantént betartani.
Ilyenkor az ember
két hétig nem jöhet el otthonról.
Nem is fogadhat látogatókat.
Aki ezt megszegi,
az bűncselekményt követ el.

Vannak olyan emberek,
akik önkéntes karanténban vannak.
otthon dolgozikEz azt jelenti,
hogy nekik nem kötelező
otthon maradniuk,
mégis ezt választják.
Ezzel is megállíthatjuk
a koronavírus terjedését.

Magyarország
március 16-án lezárta a határait.
Ez azt jelenti,
hogy azóta
csak magyar állampolgárok
hatarzarléphetnek be az országba.
Ez azért fontos,
hogy minél kevesebb ember
tudja behozni a koronavírust
külföldről.
Azok a magyar állampolgárok,
akik fertőzött területről érkeznek,
például Olaszországból,
nekik kötelező
hatósági házi karanténba vonulniuk.

Érdekesség,
hogy ezt a szabályt
nyitott határtöbb helyen megváltoztatták.
Például a magyar és szlovén határok
néhány részén is át lehet járni.
Azért,
hogy a határ mentén dolgozók
tudjanak járni munkába.
Csak olyanokat engednek át a határon,
akiknek van róla igazolásuk,
hogy dolgozni mennek
az egyik országból
a másikba.
Ezeknek az embereknek
tomegkozlekedesnem kell két hét
hatósági házi karanténba vonulniuk.

A héten azt is megírtuk,
hogy a tömegközlekedési járatok számát
csökkentik.
Például kevesebbszer járnak
a buszok és vonatok.
Budapesten is csökkentették
a járatok számát.
Emiatt nagy lett
a reggeli tömeg a járatokon.
Tömeg - BKVA tömeg veszélyes lehet,
mert a zárt helyen
könnyebben terjed a vírus.
A tömegben
nem lehet betartani
a másfél méteres távolságot
az emberek között.
Emiatt hétfőtől
több járatot indítanak.
Ne feledd,
hogy Magyarországon
kijárási korlátozások vannak.
maradjotthon_2Mindenki számára nehéz
ezeket a korlátozásokat
betartani.
Mégis nagyon fontos,
hogy betartsuk őket
mert ezzel csökkenthetjük
a vírus terjedését.

Ezért,
ha teheted
ne menj el otthonról.
Csak akkor menj ki a lakásból,
sor_a_boltbanv2amikor nagyon fontos dolgod van!
Kilenc óra és dél között
csak akkor menj ügyeket intézni
vagy boltba,
ha elmúltál 65 éves!

Amikor kinn vagy az utcán
vagy zárt helyen,
akkor tarts az emberektől
másfél méteres távolságot.

Így segíthetsz megállítani
tavolsaga vírus terjedését.

Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Az első és legfontosabb,
maradj otthonhogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
www.koronavirus.gov.hu-t.