Könnyen érthető cikk a koronavírusról 14 – 2020. április 7.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
817 koronavírusos
emberről tudunk.
Sajnos több lett
az elhunytak száma is:
összesen 47 ember
halt bele a koronavírusba.
Jó hír,
hogy 71 ember
gyógyult fel a koronavírusból.
Orbán Viktor miniszterelnök
tegnap bejelentette,
hogy a kormány
újabb segítségeket ad
az embereknek
a koronavírus járvány miatt.
A legfontosabb,
hogy a kormány
segíteni szeretne abban,
hogy minél több ember tudjon dolgozni
és ne veszítse el a munkáját.
A kormány
szeretne például segíteni
azoknak az embereknek,
akik a járvány miatt
veszítették el a munkájukat
és nem kaptak új munkát.
Őket nevezzük
munkanélkülinek.
Segítik a vállalatokat is,
mert ők adnak munkát az embereknek.
A vállalatokat abban segítik:
– hogy ne kelljen a dolgozóikat elküldeniük,
– és, hogy új munkahelyeket tudjanak létrehozni.
A kormány
segíti a nyugdíjasokat is.
A nyugdíjasok
több nyugdíjat fognak kapni.
A hét elejétől
az egész országban ingyen lehet
parkolni.
Az olyan helyeken,
ahol eddig fizetni kellett,
például a belvárosokban,
ott most mindenki ingyen parkolhat.
Budapesten
a város vezetése is
új intézkedéseket jelentett be.
A város vezetése
segíti a hajléktalan embereket
a koronavírus járvány idején.
A hajléktalanság azt jelenti,
hogy az embernek
nincs hol laknia.
Sok hajléktalan ember
közösen él
hajléktalan szállókon.
Ezek nagyon zsúfolt helyek.
Emiatt a hajléktalan szállókon
könnyen elterjedhet a koronavírus.
Ezért a város vezetése
üres lakásokat ajánlott fel
az idős és beteg
hajléktalan embereknek.
A hajléktalan emberek
így a járvány idejére
ingyen beköltözhetnek
ezekbe a lakásokba.
Így nem fognak annyira zsúfoltan élni,
mint korábban.
Ezzel csökken annak a veszélye,
hogy elkapják egymástól a koronavírust.
Fontos,
hogy továbbra se felejtsd el,
hogy Magyarországon
kijárási korlátozás van.
Budapesten a hétvégén sokan
megszegték a kijárási korlátozásokat.
Sokan találkoztak másokkal
az utcán vagy parkokban.
Emiatt sok embert
megbüntettek a rendőrök.
A járvány megállítása közös ügy.
Ha teheted,
te se menj el otthonról!
Csak akkor menj el otthonról,
ha nagyon fontos dolgod van.
Ne találkozz olyanokkal,
akikkel nem laksz egy lakásban.
Az utcán és más helyeken
tarts másfél méteres távolságot
az emberektől.
Kilenc óra és dél között
csak akkor menj ügyeket intézni
és boltba,
ha elmúltál 65 éves!
A jó időben még nehezebb
ezeket a dolgokat betartani.
Mégis fontos,
hogy ne szegjük meg
a kijárási korlátozást.
Így segíthetsz megállítani
a vírus terjedését.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
