Könnyen érthető cikk a koronavírusról 15 – 2020. április 8.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
895
koronavírusosemberről tudunk.
Ez várható volt.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már 58 ember halt bele a koronavírusba.
Szerencsére
jó hírek is vannak.
Már 94 ember gyógyult meg
a koronavírus fertőzésből.
A legtöbb fertőzés
a fővárosban
Budapesten,
és Pest megyében van.
Minden megyében van
fertőzött ember.
Fontos tudni,
hogy nem csak idősek kaphatják el
a koronavírus fertőzést.
Tudunk gyerekekről,
fiatalokról is,
akik elkapták már
a koronavírus fertőzést.
Az egészséges fiatal emberek
könnyebben viselik
a betegséget.
Enyhébbek a tüneteik,
hamarabb gyógyulnak meg.
A koronavírus járványt
akárki elkaphatja.
Ezért fontos,
hogy
aki teheti
maradjon otthon.
Nem csak az egészségügynek
nehéz ez az időszak.
Nagyon megviseli a gazdaságot is.
Sok cég nehéz helyzetbe került.
Ennek több oka van:
– Vannak munkák,
amiket nem lehet otthonról csinálni.
Ilyen például a szerelő,
vagy az eladó.
– Mivel minden boltnak,
ami nem: élelmiszerbolt,
drogéria,
vagy gyógyszertár
be kell zárnia
délután 3 órakor.
Így kevesebb pénzt
keresnek egy nap.
– Az emberek
ebben a nehéz helyzetben
olyan dolgokra költenek,
ami tényleg fontos.
Például:
élelmiszerre,
gyógyszerre,
tisztítószerekre.
Ezért nehéz helyzetbe kerültek azok,
akik olyan termékeket
vagy szolgáltatásokat árulnak,
ami nem fontos
a mindennapokban.
Ilyen lehet például
a fodrász,
az ékszerész,
könyvárus.
Ezt a nehéz helyzetet
több módon kezelik a cégek:
Van olyan cég,
ahol az emberek
most kevesebb fizetést kapnak.
Van olyan cég,
ahol az emberek nem kapnak fizetést.
Van olyan cég is
ahol sok embert
el kellett küldeni
a munkahelyéről.
Azokat az embereket,
akiknek nincs munkája,
munkanélkülinek nevezzük.
Ők azért nem tudnak
új munkát keresni,
mert jelenleg
nem tudnak a munkaadók
új embereket felvenni.
Ma hajnalban hivatalosan is
feloldották a vesztegzárat
a Kínában található
Vuhanban,
ahonnan
a koronavírus járvány elindult.
A vesztegzár azt jelenti,
hogy a városba nem jöhet be senki
és onnan nem mehet ki senki.
Erre azért volt szükség,
hogy megállítsák
a koronavírus terjedését.
A város lakói sem mehettek el
otthonaikból.
Aki ki akart menni az utcára,
annak engedélyre volt szüksége.
Most a városba
be lehet utazni,
és onnan ki is lehet menni.
Az emberek kimehetnek az utcára.
Az iskolák
és a gyárak
továbbra is zárva maradnak.
Magyarországon jelenleg
kijárási korlátozás van.
Maradj otthon!
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Kilenc és dél közt csak akkor menj ügyeket intézni,
ha elmúltál 65 éves!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
