Könnyen érthető cikk a koronavírusról 16 – 2020. április 9.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
980 koronavírusos emberről tudunk.
Egyre többen kapják el a vírust.
Ez várható volt.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már 66 ember halt bele
a koronavírusba.
Szerencsére
jó hírek is vannak.
Már 96 ember gyógyult meg
a koronavírus fertőzésből.
A koronavírus ma
már a világ 184 országában
megjelent.
Ez azt jelenti,
hogy majdnem a világ összes országában.
Európa összes országában vannak
fertőzött emberek.
A különböző országokban
különböző a fertőzött emberek száma.
Európában eddig
Olaszországban
és Spanyolországban
nagyon sok beteg volt.
Jó hír, hogy
ezen a héten
mindkét országban
elkezdett lassulni
a járvány terjedése.
Sajnos vannak olyan országok is a világon,
ahol most nagyon erős a járvány.
Ilyen például:
az Egyesült Államok
és Törökország.
Angliában
a miniszterelnök
Boris Johnson is megbetegedett.
Kórházba került
és intenzív osztályon ápolták.
Mára javult az állapota.
Magyarországon
a jó idő miatt
egyre többen
szegik meg a kijárási korlátozásokat.
Sokan megszegik
a hatósági házi karantént is.
Ezek miatt a rendőrség
nagyon sok embert megbüntetett
az elmúlt napokban.
A Húsvéti hosszú hétvégén
sok város és falu
kéri meg az embereket,
hogy ne menjenek oda
kirándulni.
Inkább maradjon mindenki otthon.
Ilyen hely például:
– Hollókő,
– Velence,
– Tihany,
– és Tokaj.
A kormány ma fog arról dönteni,
hogy meghosszabbítják-e
és,
hogy szigorítják-e
a kijárási korlátozásokat.
Sok olyan ország van,
ahol kijárási tilalom van.
A kijárási tilalom
sokkal szigorúbb,
mint a nálunk lévő
kijárási korlátozás.
Fontos,
hogy a
kijárási korlátozást
nagyon komolyan kell venni.
Maradj otthon!
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Ne találkozz olyanokkal,
akikkel nem laksz egy lakásban.
Az utcán és más helyeken
tarts másfél méteres távolságot
az emberektől.
Kilenc és dél közt
csak akkor menj ügyeket intézni
vagy a boltba,
ha elmúltál 65 éves!
Így segíthetsz megállítani
a vírus terjedését.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
