Könnyen érthető cikk a koronavírusról 17 – 2020. április 14.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
1512
koronavírusosemberről tudunk.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már122 ember halt bele a koronavírusba.
Szerencsére
jó hírek is vannak.
Már 122 ember gyógyult meg
a koronavírus fertőzésből.
Magyarországon jelenleg
kijárási korlátozás van.
Maradj otthon!
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Orbán Viktor
csütörtökön jelentette be,
hogy meghosszabbítják
a kijárási korlátozást
határozatlan időre.
Változás még,
hogy ezentúl
délután 3 órakor bezárnak a trafikok is.
A hétvégén Húsvét volt.
Azért,
hogy az emberek ne menjenek el
kirándulni,
sok város nem engedett be kirándulókat.
Csak azok lehettek az utcán,
akik ott laknak.
Ilyen hely például
Nagykovácsi,
Badacsonytomaj,
és a népszerű kirándulóhelyek.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
