Könnyen érthető cikk a koronavírusról 18 – 2020. április 15.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 18 – 2020. április 15.

Töltsd le, olvasd el!

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.

A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/

magyar_adato0415kJelenleg
Magyarországon
1579
koronavírusos emberről tudunk.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már 134 ember halt bele a koronavírusba.
hazi_karantenFőként idős
és más betegséggel is küzdő emberek.

Szerencsére
jó hírek is vannak.
Már 192 ember gyógyult meg
a koronavírus fertőzésből.

Nagyon sokan vannak
hatósági házi karanténban.
Összesen 13 360 ember.

Akit érdekelnek a pontos adatok
terkep_0415Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Itt meg lehet nézni azt is,
hogy Magyarországon
melyik megyében
hányan fertőződtek meg.

Tegnap a mezőgazdaságért felelős miniszter
azt mondta,
hogy van elég
letöltésélelmiszer Magyarországon.
Sokan aggódnak amiatt,
hogy sokszor üresek
a boltokban a polcok.
Ez nem amiatt van,
hogy nincs elég élelmiszer az országban.
Ez amiatt van,
hogy az emberek
most többet vásárolnak,
mint általában.

A magyarországi kórházakban
korhaz copynagy készülődés van.
A kórházak nagyon készülnek arra,
hogy ellássák a sok fertőzött embert.

Például:
– Védőfelszerelésekkel,
– fertőtlenítővel,
– lélegeztetőgépekkel
– és gyógyszerekkel készülnek.

Egyre több kórházat ürítenek ki,
hogy legyen helye
a koronavírusos betegeknek.
korhaz2Ez azt jelenti,
hogy az ott lévő beteget
hazaküldik vagy más kórházba
helyezik el.
Van olyan kórház,
ahol csak koronavírusos betegeket
fognak ellátni.

A kórházakban dolgozók
rengeteget dolgoznak.
Köszönjük meg az orvosok,
ápolók munkáját!

info_0409Aki teheti, maradjon otthon!
Ne feledd, hogy
Magyarországon jelenleg
kijárási korlátozás van.
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Ne találkozz olyanokkal,
akikkel nem laksz egy lakásban.
Az utcán és más helyeken
tarts másfél méteres távolságot
sor_a_boltbanv2az emberektől.
Kilenc és dél közt
csak akkor menj ügyeket intézni
vagy a boltba,
ha elmúltál 65 éves!
Így segíthetsz megállítani
a vírus terjedését.

Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
maradj otthon
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.



write my essay