
Könnyen érthető cikk a koronavírusról 18 – 2020. április 15.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
1579
koronavírusos emberről tudunk.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már 134 ember halt bele a koronavírusba.
Főként idős
és más betegséggel is küzdő emberek.
Szerencsére
jó hírek is vannak.
Már 192 ember gyógyult meg
a koronavírus fertőzésből.
Nagyon sokan vannak
hatósági házi karanténban.
Összesen 13 360 ember.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Itt meg lehet nézni azt is,
hogy Magyarországon
melyik megyében
hányan fertőződtek meg.
Tegnap a mezőgazdaságért felelős miniszter
azt mondta,
hogy van elég
élelmiszer Magyarországon.
Sokan aggódnak amiatt,
hogy sokszor üresek
a boltokban a polcok.
Ez nem amiatt van,
hogy nincs elég élelmiszer az országban.
Ez amiatt van,
hogy az emberek
most többet vásárolnak,
mint általában.
A magyarországi kórházakban
nagy készülődés van.
A kórházak nagyon készülnek arra,
hogy ellássák a sok fertőzött embert.
Például:
– Védőfelszerelésekkel,
– fertőtlenítővel,
– lélegeztetőgépekkel
– és gyógyszerekkel készülnek.
Egyre több kórházat ürítenek ki,
hogy legyen helye
a koronavírusos betegeknek.
Ez azt jelenti,
hogy az ott lévő beteget
hazaküldik vagy más kórházba
helyezik el.
Van olyan kórház,
ahol csak koronavírusos betegeket
fognak ellátni.
A kórházakban dolgozók
rengeteget dolgoznak.
Köszönjük meg az orvosok,
ápolók munkáját!
Aki teheti, maradjon otthon!
Ne feledd, hogy
Magyarországon jelenleg
kijárási korlátozás van.
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Ne találkozz olyanokkal,
akikkel nem laksz egy lakásban.
Az utcán és más helyeken
tarts másfél méteres távolságot
az emberektől.
Kilenc és dél közt
csak akkor menj ügyeket intézni
vagy a boltba,
ha elmúltál 65 éves!
Így segíthetsz megállítani
a vírus terjedését.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.