Könnyen érthető cikk a koronavírusról 19 – 2020. április 16.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
1652
koronavírusosemberről tudunk.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már 142 ember halt bele a koronavírusba.
Szerencsére
jó hírek is vannak.
Már 199 ember gyógyult meg
a koronavírus fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Itt meg lehet nézni azt is,
hogy Magyarországon
melyik megyében
hányan fertőződtek meg.
Sajnos több idősotthonban is
megjelent
a koronavírus fertőzés.
Ez azért baj,
mert az időseknél
és a krónikus betegeknél
súlyosabb tünetekkel
járhat a koronavírus fertőzés.
Azért,
hogy elkerüljék,
hogy egyszerre
egy helyen sok ember legyen,
elkezdték kiüríteni a kórházakat.
Tegnap már leírtuk,
hogy lesz olyan kórház,
ahol csak koronavírusos betegeket
fognak ellátni.
Ez azért fontos,
hogy az emberek ne fertőzzék meg egymást,
és hogy sok szabad hely legyen,
ahol a koronavírussal fertőzött betegeket
el tudják látni.
Németországban
és Dániában
enyhítettek a korlátozásokon.
Dániában például újraindul a tanítás.
Németországban
a végzős diákok bejárhatnak az iskolába májustól.
Kinyithatnak hétfőtől a nagyobb boltok.
De augusztusig nem lehet tartani
olyan rendezvényt,
ahol sok ember van egyszerre.
Ne feledd, hogy
Magyarországon jelenleg
kijárási korlátozás van.
Maradj otthon!
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Reggel kilenc és dél közt
csak akkor menj ügyeket intézni,
ha elmúltál 65 éves!
Figyeljünk egymásra!
Segítsük egymást!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
