
Könnyen érthető cikk a koronavírusról 2 – 2020. március 20.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Tegnap óta még több embernél
mutatták ki
Magyarországon
a koronavírust.
Ez várható volt.
A járvány miatt
a Kormány úgy döntött,
hogy a mai naptól
több katona lesz az utcán.
Ne ijedj meg!
Ők segítenek,
hogy rendben menjenek a dolgok.
A legtöbb koronavírusos beteg Budapesten
és a környékén van.
Sok embernek csak
enyhe tünetei vannak.
Például köhögés és nátha.
Vannak néhányan,
akiknél súlyos tünetek vannak,
például tüdőgyulladás.
Őket kórházban ápolják.
Egyre több ember kerül
karanténba.
A karantén azt jelenti,
hogy az ember nem mozdulhat ki onnan,
ahol éppen van.
Akinek súlyos tünetei vannak
például tüdőgyulladása van,
az nem mehet el a kórházból.
Ez a kórházi karantén.
Van olyan is,
aki elkapta a koronavírust,
de nincsenek tünetei
vagy csak enyhe tünetei vannak.
Például náthás és fáradt.
Nekik otthon kell maradniuk.
Ez az otthoni karantén.
Azért fontos ilyenkor is
otthon maradni
mert a vírus akkor is fertőz,
amikor az embernek
nincsenek tünetei.
Amikor valaki megszegi a karantént
vagyis eljön a kórházból
vagy otthonról,
akkor büntetést kap.
Jó hírek is voltak tegnap.
Vannak már olyan emberek
Magyarországon
akik felgyógyultak a betegségből.
Jó hír az is,
hogy a világon csökkent
a környezetszennyezés.
Például tisztább lett
a levegő és a vizek is.
Ez például attól van,
hogy a járvány miatt:
– kevesebben dolgoznak,
– kevesebben autóznak vagy repülnek
– és kevesebb gyár van nyitva.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.