
Könnyen érthető cikk a koronavírusról 20 – 2020. április 17.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
1763 koronavírusos emberről tudunk.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már 156 ember halt bele a koronavírusba.
Összesen 729 ember
van kórházban
a vírus miatt.
Szerencsére
jó hírek is vannak.
Már 207 ember gyógyult meg
a koronavírus fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Tegnap a kormány bejelentette,
hogy az idén
a középiskolai végzős diákok
nem fognak szóban érettségizni.
Csak írásbeli érettségit
kell majd tenniük.
Az érettségiken
szigorúan szabályok lesznek.
Például:
– az egymás mellett ülő tanulók között
másfél méteres távolságot
kell majd tartani
– és kevesen lehetnek majd egyszerre
a tantermekben.
Hasonló szabályok lesznek
az egyetemeken.
A felvételiknél és a diplomázásnál
is ezeket a szabályokat
kell majd betartani.
Ezzel az intézmények
csökkentik a fertőzésveszélyt.
Az általános iskolák
és más oktatási intézmények,
például:
– az óvodák
– és bölcsődék
egyelőre zárva maradnak.
Így a legbiztonságosabb
mindenki számára.
Ahogy tegnap megírtuk,
egyre több országból
jönnek jó hírek.
Például:
– az Egyesült Államokban,
– Franciaországban
– és Szerbiában
is elérte a csúcsát a járvány.
Több országban, például:
– Németországban,
– Lengyelországban
– és Dániában
pedig enyhítenek a korlátozásokon.
Magyarországon jelenleg nem tudják,
hogy pontosan mikor
tetőzhet a járvány.
Ez nagyon sok mindentől függ
és emiatt nem lehet előre kiszámítani.
Ne feledd, hogy
Magyarországon jelenleg
kijárási korlátozás van.
Maradj otthon!
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Reggel kilenc és dél közt
csak akkor menj ügyeket intézni,
ha elmúltál 65 éves!
Várható,
hogy a hétvégén
újra sok helyet lezárnak.
Például:
– parkokat
– kirándulóhelyeket.
Az önkormányzatok
szigoríthatják a kijárási korlátozásokat.
A pontos információkért
figyeld az internetet
és a kiírásokat.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.