Könnyen érthető cikk a koronavírusról 21 – 2020. április 20.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Mi az a koronavírus?
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
1984
koronavírusosemberről tudunk.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
Sajnos több lett az elhunytak száma is:
már 199 ember halt bele a koronavírusba.
Szerencsére
jó hírek is vannak.
Már 267 ember gyógyult meg
a koronavírus fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Itt meg lehet nézni azt is,
hogy Magyarországon
melyik megyében
hányan fertőződtek meg.
Tegnap
Orbán Viktor azt mondta,
hogy a koronavírus járvány csúcsa
május 3-ra várható.
Ez azt jelenti,
hogy május 3-tólegy ideig
minden nap
magas lesz a fertőzöttek száma,
utána kezdhet el csökkenni.
Más országokban úgy tapasztalták,
hogy ez az időszak
nagyjából két hétig tart.
Utána valószínűleg
elkezd csökkenni
a koronavírussal fertőzött emberek száma.
Ezt biztosan
nem lehet előre megmondani.
Csak akkor fog csökkenni
a koronavírussal fertőzött betegek száma,
ha mindenki betartja a szabályokat.
Több külföldi országban
túl vannak már a csúcson.
Ilyen ország például
Dél-Korea.
Dél-Koreában már
február végén
tetőzött a koronavírus járvány.
De a korlátozásokat még nem oldották fel.
Figyelik a fertőzöttek a számát.
Ahogy már írtuk,
a fertőzöttek száma
csak akkor fog tovább csökkenni,
ha mindenki betartja
a szabályokat.
Magyarországon is
akkor lesz
egyre kevesebb fertőzött ember,
ha betartjuk a szabályokat.
Ne feledd,
hogyMagyarországon jelenleg
kijárási korlátozás van.
Maradj otthon!
Csak akkor menj ki a lakásból,
ha nagyon fontos dolgod van!
Reggel kilenc és dél közt
csak akkor menj ügyeket intézni,
ha elmúltál 65 éves!
Figyeljünk egymásra!
Segítsük egymást!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
