
Könnyen érthető cikk a koronavírusról 22 – 2020. április 21.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.Jelenleg Magyarországon
2098 koronavírusos emberről tudunk.
Már 213 ember halt bele a koronavírusba
és már 287 ember gyógyult meg
a fertőzésből.Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Az országban
május 3-ra várható
a koronavírus járvány csúcsa.
Ez azt jelenti,
hogy május 3-tól egy ideig
minden nap
magas lesz a fertőzöttek száma,
utána kezdhet el csökkenni.
Más országokban úgy tapasztalták,
hogy ez az időszak
nagyjából két hétig tart.
Utána valószínűleg
elkezd csökkenni
a koronavírussal fertőzött emberek száma.
Ezt biztosan
nem lehet előre megmondani.
Amikor a fertőzöttek száma
elkezd csökkeni,
akkor nagyon lassan majd az életünk
is visszaállhat a megszokotthoz.
Elkezdhetünk újra dolgozni,
iskolába járni, bevásárolni.
Orbán Viktor
tegnap azt mondta,
hogy már tervezik
a koronavírus járvány utáni lépéseket.
Orbán Viktor azt is mondta,
hogy körülbelül egy év múlva
állhat vissza a gazdaság
a megszokotthoz.
Fontos, hogy csak akkor fog csökkenni
a koronavírussal fertőzött betegek száma,
ha betartjuk a kijárási szabályokat.

A koronavírus járvány
a fogyatékossággal élő emberek életében
A koronavírus
a fogyatékossággal élő emberekre is hatással van.
Ugyanúgy, mint mindenki másra.
A fogyatékossággal élő emberek közül is
sokan megbetegszenek.
A fogyatékossággal élő emberek közül is
sokan elvesztik most a munkájukat
a korlátozások miatt.
De a fogyatékossággal élő emberek
más nehézségekkel is találkoznak.
Sokan például:
– nem kapják meg a megfelelő segítséget,
mert a segítő szolgáltatások szünetelnek.
– nem kapják meg a fontos tudnivalókat a járványról,
a számukra érthető módon.
– nagy intézményekben laknak,
ahol sokan élnek együtt,
ezért a vírus könnyen terjed.
Vannak fogyatékossággal élő emberek,
akiknek segítségre van szükségük
– a mozgásban
– az étkezéshez
– az öltözködéshez
– és a tisztálkodáshoz.
Ők nem tudnak távolságot tartani másoktól,
hiszen folyamatosan mások segítségére szorulnak.
Nagyon fontos,
hogy a fogyatékossággal élő emberek
megkapják a megfelelő segítséget,
a járvány ideje alatt is.
Összegyűjtöttünk néhány példát Európából.
Arról, hogy hogyan segítik most
az értelmi fogyatékossággal élő embereket
a különböző országokban.
1. Sok országban készülnek
könnyen érthető tájékoztatók a koronavírusról.
Németországban és Franciaországban
a kormányok is készítettek
könnyen érthető tájékoztatókat.
2. Sok országban segítik
az otthoni oktatást és fejlesztést.
Írországban elkészült egy honlap,
ahol összegyűjtöttek
– tanulási
– terápiás
– és szabadidős tevékenységeket.
Ezeket otthonról is lehet végezni.
3. Sok országban küzdenek
az elszigeteltség érzése ellen.
Vagyis azért,
hogy az emberek ne érezzék magukat egyedül.
Akkor sem,
ha nem tudnak másokkal találkozni.
Skóciában telefonon
és Facebook-on is lehet beszélni segítőkkel,
ha valaki egyedül érzi magát.
A segítők maguk is
értelmi fogyatékossággal élő emberek.
4. Sok országban támogatják
a segítő szakembereket
és családtagokat.
Azért, hogy jól tudják segíteni
az értelmi fogyatékossággal élő embereket
ebben a nehéz időszakban.
Az Egyesült Királyságban készült ehhez egy útmutató
segítő szakemberek
és családtagok számára.
5. Sok országban támogatják
az egészségügyi dolgozókat.
Azért, hogy jól tudják segíteni
az értelmi fogyatékossággal élő betegeket.
Az Egyesült Királyságban készült egy útmutató
az egészségügyi dolgozók számára.
Az Inclusion Europe folyamatosan gyűjti
ezeket a jó példákat.
A jó példákat kiteszik a honlapjukra.
Az Inclusion Europe egy szervezet,
ami az értelmi fogyatékossággal élő emberekért
és családjaikért dolgozik,
egész Európában.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.