Könnyen érthető cikk a koronavírusról 26 – 2020. április 27.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.Jelenleg Magyarországon
2583 koronavírusos emberről tudunk.
Már 280 ember halt bele a koronavírusba
és már 498 ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Ahogy már megírtuk
mától Budapesten
– az üzletekben
– a bevásárlóközpontokban
– a tömegközlekedési eszközökön
– piacokon
– taxikban
kötelező maszkot viselni.
Sok más településen is
változnak a szabályok.
Figyeld a híreket,
hogy tudd,
a te lakhelyeden
milyen szabályok vannak!
A szakemberek szerint
a koronavírus járvány
vasárnap kezd el tetőzni
Magyarországon.
Orbán Viktor
Magyarország miniszterelnöke
múlt héten elmondta,
hogy emiatt új kijárási szabályok
lesznek.
A hétvégén Magyarországon
nagyon sokan szegték meg
a kijárási korlátozásokat.
Ahhoz,
hogy Magyarország is
enyhíteni tudjon a korlátozásokon,
fontos,
hogy mindenki betartsa a szabályokat.
A járvány alakulásától függ,
hogy jövő héten elkezdik-e
a középiskolai érettségiket.
Elvileg jövő hétfőn indulnának
az érettségi vizsgák
a végzős diákoknak.
A diákok idén
csak írásbeli érettségit
tesznek majd.
Az érettségi vizsgákon
szigorú szabályok lesznek.
Például:
– az egymás mellett ülő tanulók között
– másfél méteres távolságot
kell majd tartani
– és kevesen lehetnek majd egyszerre
a tantermekben.
A járvány miatt
dönthetnek úgy a diákok,
hogy később ősszel
szeretnének érettségizni.
A világ sok országában
javul a járványhelyzet.
Új-Zélandon bejelentették,
hogy túl vannak a járványon.
Nincs új fertőzött ember náluk.
Angliában,
Olaszországban és Spanyolországban
eddig nagyon súlyos volt a járvány.
Most onnan is jobb hírek érkeznek.
Csökken a koronavírusos betegek száma.
Például Olaszországban hamarosan
újra nyitnak
– a múzeumok,
– a parkok
– és a vendéglátóhelyek.
De az iskolák szeptemberig zárva maradnak.

Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.

Mit tegyek,