
Könnyen érthető cikk a koronavírusról 3 – 2020. március 23.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
A hétvégén
Magyarországon több
emberről derült ki,
hogy koronavírusa van.
Ez várható volt.
Eddig 167 igazoltan
fertőzött ember van
Magyarországon.
Eddig hét ember
halt bele a koronavírusba.
Mindannyian idősek voltak,
és sokuknak volt
más,
komoly betegsége is.
Ezért kell
nagyon vigyáznunk
az idősekre!
Rájuk veszélyesebb a koronavírus,
mint a fiatalokra.
Szerencsére
egyre több ember
döntött úgy,
hogy otthon marad.
Az emberek nagy része
most otthonról dolgozik.
Ezért nem látni embereket
az utcán.
Ezzel megakadályozhatjuk,
hogy az emberek
átadják egymásnak
a koronavírust.
Te is maradj otthon!
Közben a világ sok
másik országába
is eljutott
a koronavírus.
Például Amerikába is.
Sajnos ott is sok
a koronavírusos beteg.
Néhány amerikai államban
már bevezették
a kijárási tilalmat.
Nálunk
nincs kijárási tilalom.
A kijárási tilalom
azt jelenti,
hogy tilos elhagyni
az otthonod.
Csak akkor hagyhatod el,
amikor valami
nagyon fontos dolgod van.
Ilyen dolog például:
– a kutyasétáltatás
– élelmiszer vásárlás
– gyógyszer vásárlás
Lehet,
hogy később nálunk is
lesz kijárási tilalom.
Ettől nem kell megijedni!
Ez is csak abban segít,
hogy az emberek
ne adják át egymásnak
a koronavírust.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.