Könnyen érthető cikk a koronavírusról 34 – 2020. május 08.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 34 – 2020. május 08.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3178 koronavírusos emberről tudunk.
Már 392 ember halt bele a koronavírusba
és már 865 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

magyar_adatok_0508

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


kutatasFriss hírek

Mi is írtunk már róla,
hogy négy magyar egyetem
elkezdte kutatni a koronavírust.
Azért,
hogy jobban lássák,
hányan kapták már el
a koronavírus fertőzést,
koronavírus tesztet végeznek az embereken.
Doctor in protective suit talking with patient showing tablet inAz országból sok embert
választottak ki,
és hívtak be
önkéntes koronavírustesztre.
Szerencsére sokan elmentek.
Így a kutatóknak könnyebb
vizsgálni a koronavírus járvány terjedését.
Az egyetemek kérik,
hogy mindenki vegyen részt a vizsgálaton,
akit behívnak.

gulyas_gergelySok bíztató hírről is beszámolhatunk.
Gulyás Gergely
miniszterelnökséget vezető miniszter
arról beszélt tegnap,
hogy a budapestiek
és a Pest megyeiek is
elmehetnek vidéki házaikba.

Nincs lezárás Pest megye
és a többi megye közt.
Csak úgy mehetnek az emberek vidékre,
korlatozaas_0508_2ha betartják a szabályokat:
– boltban,
vagy zárt helyeken kötelező a maszk viselése
– az embereknek egymás közt tartani kell
a másfél méteres távolságot

A jelenlegi szabályok
május 18-ig
biztosan érvényesek maradnak.
A kormány jövő héten
átnézi,
kijarasi_majus18hogy ezek a szabályok
működtek-e.

Amikor a veszélyhelyzet elmúlik,
elindulhat a belföldi turizmus.
Ez azt jelenti,
hogy Magyarországon belül
az emberek mehetnek nyaralni.
Ez várhatóan júniustól lesz.

Jövő héten azt is megbeszéli a kormány,
taborhogy megtartsák-e a nyári táborokat.
Ez nagyon sok családot érint.
Sok gyerek menne nyáron táborozni,
ha lehet.

A mai napon
szigorú szabályok betartása mellett
erettsegi-nemetnémet nyelvből írtak
érettségi vizsgát
a végzős diákok.


Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

info_vége_0424Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.