Könnyen érthető cikk a koronavírusról 35 – 2020. május 11.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 35 – 2020. május 11.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3284 koronavírusos emberről tudunk.
Már 421 ember halt bele a koronavírusba
és már 958 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

magyar_adatok_0511

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


csökkeno_szamFriss hírek

A legfrissebb magyarországi adatokból
az látszik,
hogy csökken
az aktív fertőzések száma.
Ez azt jelenti,
hogy csökken azoknak a száma,
akik éppen most betegek az országban.
A hétvégén csökkent az új fertőzöttek száma is.
Ez azt jelenti,
megbetgedes_infohogy egyszerre kevesebben betegedtek meg,
mint eddig.

Ezek jó hírek,
de nem jelenti azt,
hogy túl vagyunk a járványon.

A hétvégén az országban
sok helyen
nagyon óvatosan
elkezdett visszaállni az élet
elet_ujraa korábbi kerékvágásba.
Sokan mentek sétálni,
szabadtéri vendéglátóhelyekre,
például
– fagyizni,
– kávézni,
– ebédelni.

Budapesten és Pest megyében
megmaradtak a kijárási korlátozások.
Budapesten mégis sok zöldterületet megnyitottak.
margit_sziget_1Például újra el lehetett menni:
– a Margit-szigetre,
– a Római Partra
– parkokba és más kirándulóhelyekre.

Fontos, hogy továbbra is
tartsuk be a szabályokat.
Hordjunk maszkot a boltokban
és a tömegközlekedésen
és ne menjünk közel másokhoz.
A bolti dolgozóknak is kell
viseljmaszkotmaszkot hordaniuk.

Fontos változás Magyarországon,
hogy ezentúl
két kórház van kijelölve
a súlyos koronavírusos betegek ellátására.
Két fővárosi kórházban ápolják őket.
Ha valaki vidéken él
és ott lesz súlyos az állapota
akkor is ezekbe a kórházakba kerül.


gyogyszerekGyógyszerek és védőoltások

Egyre több új gyógyszert és terápiát
próbálnak ki a koronavírus ellen.
Sok ország dolgozik azon,
hogy minél előbb legyen védőoltás is.
Emiatt sok kutatás is folyik.
Ahogy már mi is megírtuk
négy magyar egyetem is kutat
a koronavírussal kapcsolatban.
Magyarországon is kísérleteznek azzal,
hogy a meggyógyult betegek véréből kivont anyaggal
kezeljék a koronavírusos betegeket. 


vérplazmaA koronavírus járvány a világban

Ahogy már korábban írtuk
a világ majdnem összes országában
megjelent a koronavírus.
Összesen a világon
több mint 4 millió koronavírusos
beteg van.
A legtöbb országban
volt vagy még most is van
kijárási korlátozás.

gyerekek_ujra_iskolaMost már sok ország lazít ezeken a korlátozásokon.
Például:
– Japánban,
– Hongkongban,
– Norvégiában
– és Dániában is
kevésbé szigorú szabályok lesznek
a következő hetekben és hónapokban.
A legtöbb ország nagyon óvatos,
nehogy újra berobbanjon a járvány
Az nagyon valószínű,
junius_15határzárhogy az Európai Unió határai
június 15-ig zárva maradnak.
Ez azt jelenti, hogy
aki nem Európai Uniós állampolgár,
például Törökországban
vagy Ukrajnában él,
az nem léphet be
az Európai Unió területére.


erettsegi_0511Érettségi vizsgák Magyarországon

Ezen a héten is folytatódnak
az érettségi vizsgák.
A járvány miatt
szigorú szabályok betartása mellett
vizsgáznak a végzős diákok.

Ezen a héten
különböző tárgyakból,
például
majus21– biológiából
– informatikából
– ének-zene tantárgyakból
lesznek vizsgák.

Az érettségi vizsgáknak
május 21-én lesz vége.


Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.