Könnyen érthető cikk a koronavírusról 35 – 2020. május 11.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.Jelenleg Magyarországon
3284 koronavírusos emberről tudunk.
Már 421 ember halt bele a koronavírusba
és már 958 ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
A legfrissebb magyarországi adatokból
az látszik,
hogy csökken
az aktív fertőzések száma.
Ez azt jelenti,
hogy csökken azoknak a száma,
akik éppen most betegek az országban.
A hétvégén csökkent az új fertőzöttek száma is.
Ez azt jelenti,
hogy egyszerre kevesebben betegedtek meg,
mint eddig.
Ezek jó hírek,
de nem jelenti azt,
hogy túl vagyunk a járványon.
A hétvégén az országban
sok helyen
nagyon óvatosan
elkezdett visszaállni az élet
a korábbi kerékvágásba.
Sokan mentek sétálni,
szabadtéri vendéglátóhelyekre,
például
– fagyizni,
– kávézni,
– ebédelni.
Budapesten és Pest megyében
megmaradtak a kijárási korlátozások.
Budapesten mégis sok zöldterületet megnyitottak.
Például újra el lehetett menni:
– a Margit-szigetre,
– a Római Partra
– parkokba és más kirándulóhelyekre.
Fontos, hogy továbbra is
tartsuk be a szabályokat.
Hordjunk maszkot a boltokban
és a tömegközlekedésen
és ne menjünk közel másokhoz.
A bolti dolgozóknak is kell
maszkot hordaniuk.
Fontos változás Magyarországon,
hogy ezentúl
két kórház van kijelölve
a súlyos koronavírusos betegek ellátására.
Két fővárosi kórházban ápolják őket.
Ha valaki vidéken él
és ott lesz súlyos az állapota
akkor is ezekbe a kórházakba kerül.
Gyógyszerek és védőoltások
Egyre több új gyógyszert és terápiát
próbálnak ki a koronavírus ellen.
Sok ország dolgozik azon,
hogy minél előbb legyen védőoltás is.
Emiatt sok kutatás is folyik.
Ahogy már mi is megírtuk
négy magyar egyetem is kutat
a koronavírussal kapcsolatban.
Magyarországon is kísérleteznek azzal,
hogy a meggyógyult betegek véréből kivont anyaggal
kezeljék a koronavírusos betegeket.
A koronavírus járvány a világban
Ahogy már korábban írtuk
a világ majdnem összes országában
megjelent a koronavírus.
Összesen a világon
több mint 4 millió koronavírusos
beteg van.
A legtöbb országban
volt vagy még most is van
kijárási korlátozás.
Most már sok ország lazít ezeken a korlátozásokon.
Például:
– Japánban,
– Hongkongban,
– Norvégiában
– és Dániában is
kevésbé szigorú szabályok lesznek
a következő hetekben és hónapokban.
A legtöbb ország nagyon óvatos,
nehogy újra berobbanjon a járvány
Az nagyon valószínű,

hogy az Európai Unió határai
június 15-ig zárva maradnak.
Ez azt jelenti, hogy
aki nem Európai Uniós állampolgár,
például Törökországban
vagy Ukrajnában él,
az nem léphet be
az Európai Unió területére.
Érettségi vizsgák Magyarországon
Ezen a héten is folytatódnak
az érettségi vizsgák.
A járvány miatt
szigorú szabályok betartása mellett
vizsgáznak a végzős diákok.
Ezen a héten
különböző tárgyakból,
például
– biológiából
– informatikából
– ének-zene tantárgyakból
lesznek vizsgák.
Az érettségi vizsgáknak
május 21-én lesz vége.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.

