Könnyen érthető cikk a koronavírusról 37 – 2020. május 13.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.Jelenleg Magyarországon
3341 koronavírusos emberről tudunk.
Már 430 ember halt bele a koronavírusba
és már 1102 ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Koronavírus kutatás Magyarországon
A múlt héten
mi is írtunk arról,
hogy négy magyarországi orvosi egyetem
kutatást végez a koronavírussal kapcsolatban.
Azt vizsgálják,
hogy eddig hányan fertőződhettek meg az országban.
Tegnap mutatták be a kutatás
eddigi eredményeit.
A kutatók arra jutottak,
hogy Magyarországon alacsony
a fertőzöttek száma.
Ez valószínűleg annak köszönhető,
hogy a magyarok
nagyon szigorúan betartották
a kijárási korlátozásokat.
A kutatást vezető
Merkely Béla azt mondta:
hogy „a járvány gyakorlatilag megszűnt Magyarországon.
De a járványveszély nem múlt el.”
Ez azt jelenti,
hogy most nincs sok fertőzött az országban,
de továbbra is fontos,
betartani a szabályokat.
Ezzel tudjuk megelőzni,
hogy egy nagyobb járvány kialakuljon.
A kutatás még nem fejeződött be teljesen.
Május végén lesznek meg
a végeredmények.
Az eredmények abban segítenek,
hogy jobban megismerjük a vírust
és jobban tudjunk védekezni ellene.
További friss hírek
A kormány ma tárgyalja,
hogy hogy lazítsanak-e
a budapesti
és pest megyei szabályokon.
A legtöbb fertőzött ember,
továbbra is ezen a két területen van.
Karácsony Gergely,
Budapest Főpolgármestere
és a város vezetése
tervet készített,
amivel biztonságosan újra lehetne indítani
a város életét.
Persze ez nagyon sok mindentől függ,
a Főváros és a kormány közösen
fog dönteni ebben.
Arról is ma dönt a kormány,
hogy lehet-e
gyerektáborokat tartani
a nyáron.
Ez nagyon sok családot
érint az országban.
Ne felejtsd el!
Ahhoz,
hogy a fertőzöttek száma tovább csökkenjen,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet
alaposan és gyakran!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.


hogy ne kapjam el