Könnyen érthető cikk a koronavírusról 37 – 2020. május 13.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 37 – 2020. május 13.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3341 koronavírusos emberről tudunk.
Már 430 ember halt bele a koronavírusba
és már 1102 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

 magyar_adatok_0513

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


szeged_egyetemKoronavírus kutatás Magyarországon

A múlt héten
mi is írtunk arról,
hogy négy magyarországi orvosi egyetem
kutatást végez a koronavírussal kapcsolatban.
Azt vizsgálják,
hogy eddig hányan fertőződhettek meg az országban.

Tegnap mutatták be a kutatás
eddigi eredményeit.
kutatasA kutatók arra jutottak,
hogy Magyarországon alacsony
a fertőzöttek száma.
Ez valószínűleg annak köszönhető,
hogy a magyarok
nagyon szigorúan betartották
a kijárási korlátozásokat.

A kutatást vezető
Merkely Béla azt mondta:
hogy „a járvány gyakorlatilag megszűnt Magyarországon.
merkelyDe a járványveszély nem múlt el.”

Ez azt jelenti,
hogy most nincs sok fertőzött az országban,
de továbbra is fontos,
betartani a szabályokat.
Ezzel tudjuk megelőzni,
hogy egy nagyobb járvány kialakuljon.

A kutatás még nem fejeződött be teljesen.
Május végén lesznek meg
kutatas2a végeredmények.
Az eredmények abban segítenek,
hogy jobban megismerjük a vírust
és jobban tudjunk védekezni ellene.


kormany_targyalTovábbi friss hírek

A kormány ma tárgyalja,
hogy hogy lazítsanak-e
a budapesti
és pest megyei szabályokon.
A legtöbb fertőzött ember,
továbbra is ezen a két területen van.
Karácsony Gergely,
Budapest Főpolgármestere
és a város vezetése
karacsonytervet készített,
amivel biztonságosan újra lehetne indítani
a város életét.
Persze ez nagyon sok mindentől függ,
a Főváros és a kormány közösen
fog dönteni ebben.

Arról is ma dönt a kormány,
hogy lehet-e
gyerektáborokat tartani
a nyáron.
gyerektaborEz nagyon sok családot
érint az országban.

Ne felejtsd el!
Ahhoz,
hogy a fertőzöttek száma tovább csökkenjen,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet
alaposan és gyakran!


Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.