Könnyen érthető cikk a koronavírusról 39 – 2020. május 15.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 39 – 2020. május 15.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3417 koronavírusos emberről tudunk.
Már 442 ember halt bele a koronavírusba
és már 1287 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

magyar_adatok_0515

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


megyeterkepFriss hírek

A kormány tegnap azt a döntést hozta,
hogy jövő hét hétfőtől
az összes megyében ugyanazok
az enyhébb szabályok lesznek.

Újdonság,
hogy:
– az éttermek,
– a kávézók,
maszk_etterem– és a cukrászdák
belső,
zárt terében is
lehet már ülni a vendégeknek.
A dolgozóknak maszkot kell hordaniuk.
A vendégeknek nem kötelező,
de ajánlott maszkot hordaniuk
és azt is kérik,
hogy tartsák a távolságot egymástól.

Kinyitnak
jatszoter– a parkok,
– és a játszóterek.
A szállodák és panziók
fogadhatnak vendégeket
a szabályok betartásával.

Júniustól esküvőket is lehet majd tartani,
de nem lehet 200 főnél több vendég.
Pest megyére is ezek a szabályok
vonatkoznak majd hétfőtől.

weddingBudapestről még nem döntöttek.
A fővárosban egyelőre érvényesek
az eddig hozott kijárási korlátozások.
Orbán Viktor miniszterelnök
ma azt mondta,
hogy szombatra várható döntés.
A megkérdezett polgármesterek
nagy része szeretné,
ha fokozatosan lazítanának
a kijárási korlátozásokon
pesti-also-rakpartés közben figyelnék,
hogy alakulnak a járvány adatai.

A kijárási korlátozások ellenére
ezen a hétvégén is egyre több hely lesz
látogatható Budapesten.
Például a Pesti alsórakpartot is
lezárják az autók elől
és a sétálóké lesz.

Sok család várta,
hogy mit mond a kormány
napkozi_tabor_2a nyári gyerektáborokkal kapcsolatban.
Egyelőre azt a döntést hozták,
hogy napközis táborokba
mehetnek majd a gyerekek.
A napközis tábor,
olyan tábor,
ahol a gyerekek nem alszanak ott,
csak napközben van programjuk.
Az ott alvós táborokkal kapcsolatban
később dönt a kormány.

zarva_iskolaAz iskolák egy darabig még biztos nem nyitnak ki.
Orbán Viktor ma azt mondta,
hogy lehet,
hogy idén már egyáltalán nem nyitnak ki az iskolák.
Ha nem lenne járvány,
akkor tanévnek körülbelül egy hónap múlva,
június közepén lenne vége.

Mindeközben a szomszédos Szlovéniában
tegnap bejelentették,
hogy hivatalosan is véget ért
szlovenia_jelolvea koronavírus járvány.
Szlovénia az első ország
az Európai Unióban,
ami bejelentette ezt.
A legtöbb határt megnyitották
és az Európai Unióból érkezőknek
ezentúl nem kell karanténba vonulniuk,
amikor belépnek az országba.

Ne feledd:
ahhoz,
nyitott_hatarhogy ne legyenek új betegek,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Gyakran moss kezet!


Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.