Könnyen érthető cikk a koronavírusról 46 – 2020. május 26.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.Jelenleg Magyarországon
3771 koronavírusos emberről tudunk.
Már 499 ember halt bele a koronavírusba
és már 1836 ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Tegnap Müller Cecília,
országos tisztifőorvos bejelentette,
hogy a járvány
lecsengő szakaszban van.
Több a gyógyult ember,
mint a fertőzött.
436 beteg van kórházban,
és körülbelül 12 000 ember van karanténban.
Ez azt jelenti,
hogy ők két hétig
nem hagyhatják el
az otthonukat.
Újranyitottak a bölcsődék és óvodák
Vidéken tegnap megnyitotta

a bölcsődék és óvodák.
A szülők eldönthetik,
hogy szeretnék-e,
hogy a gyerekük bejárjon
a bölcsődébe vagy az óvodába.
Az intézményeket fertőtlenítették
az újranyitás előtt.
A szülőket arra kérik,
hogy csak akkor vigyék be a gyerekeket
az intézményekbe,
ha teljesen egészségesek.
A budapesti bölcsődék és óvodák
jövő kedden nyitnak meg.
Ugyanekkor nyitnak majd meg
az iskolák is.
Újraindulnak a szűrővizsgálatok
Június elejétől még több
egészségügyi szolgáltatás
lesz elérhető.
Újra lehet majd jelentkezni
szűrővizsgálatokra.
Például mellrákszűrésre
és vastagbélrák szűrésre.
A szűréseken csak azok vehetnek részt,
akik nem tapasztalják magukon
a koronavírus fertőzés tüneteit.
A határátkelőkről
Magyarország összesen
hét országgal határos.
A kormány még március közepén
lezárta az összes országhatárt.
Azóta csak néhány határátkelő volt nyitva
a határok két oldalán
dolgozó emberek számára.
Most már több határunk is megnyílt.
Például megnyíltak
a román és a szerb határok.
Az osztrák
– a horvát
– és a szlovén
határok a következő napokban és hetekben
fognak megnyílni.
A szlovák és ukrán határok
egyelőre zárva maradnak.
Az országok folyamatosan figyelik
a fertőzöttek számát
és ennek megfelelően fognak dönteni
a határok megnyitásáról
vagy újbóli lezárásáról.
Aki külföldre megy,
annak érdemes figyelni,
hogy melyik országban
milyen szabályok érvényesek.
Például kell-e karanténba menni
a beutazást követően.
Ne felejtsd el,
hogy
a járványveszély még nem múlt el.
Magyarországon egyelőre
érvényben marad
a kihirdetett veszélyhelyzet.
A veszélyhelyzetről
ma tárgyal a parlament.
Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Gyakran és alaposan moss kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.

hogy ne kapjam el