Könnyen érthető cikk a koronavírusról 46 – 2020. május 26.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 46 – 2020. május 26.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3771 koronavírusos emberről tudunk.
Már 499 ember halt bele a koronavírusba
és már 1836 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

magyar_adatok_0526

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


muller_cFriss hírek

Tegnap Müller Cecília,
országos tisztifőorvos bejelentette,
hogy a járvány
lecsengő szakaszban van.
Több a gyógyult ember,
mint a fertőzött.

gyogyult_fertozott436 beteg van kórházban,
és körülbelül 12 000 ember van karanténban.
Ez azt jelenti,
hogy ők két hétig
nem hagyhatják el
az otthonukat.

Újranyitottak a bölcsődék és óvodák

Vidéken tegnap megnyitotta
egészséges_gyerekekboys-playinga bölcsődék és óvodák.
A szülők eldönthetik,
hogy szeretnék-e,
hogy a gyerekük bejárjon
a bölcsődébe vagy az óvodába.

Az intézményeket fertőtlenítették
az újranyitás előtt.
A szülőket arra kérik,
hogy csak akkor vigyék be a gyerekeket
az intézményekbe,
ha teljesen egészségesek.
szurovizsgalatA budapesti bölcsődék és óvodák
jövő kedden nyitnak meg.
Ugyanekkor nyitnak majd meg
az iskolák is.

Újraindulnak a szűrővizsgálatok

Június elejétől még több
egészségügyi szolgáltatás
lesz elérhető.
mellrak_szuroÚjra lehet majd jelentkezni
szűrővizsgálatokra.
Például mellrákszűrésre
és vastagbélrák szűrésre.
A szűréseken csak azok vehetnek részt,
akik nem tapasztalják magukon
a koronavírus fertőzés tüneteit.

A határátkelőkről

mo_szomszedai_nMagyarország összesen
hét országgal határos.
A kormány még március közepén
lezárta az összes országhatárt.

Azóta csak néhány határátkelő volt nyitva
a határok két oldalán
dolgozó emberek számára.
hatarMost már több határunk is megnyílt.
Például megnyíltak
a román és a szerb határok.

Az osztrák
– a horvát
– és a szlovén
határok a következő napokban és hetekben
fognak megnyílni.

zart_hatarA szlovák és ukrán határok
egyelőre zárva maradnak.

Az országok folyamatosan figyelik
a fertőzöttek számát
és ennek megfelelően fognak dönteni
a határok megnyitásáról
vagy újbóli lezárásáról.

tajekozodniAki külföldre megy,
annak érdemes figyelni,
hogy melyik országban
milyen szabályok érvényesek.
Például kell-e karanténba menni
a beutazást követően.

Ne felejtsd el,
hogy
a járványveszély még nem múlt el.
biztonsagMagyarországon egyelőre
érvényben marad
a kihirdetett veszélyhelyzet.
A veszélyhelyzetről
ma tárgyal a parlament.

Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Gyakran és alaposan moss kezet!


Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.