Könnyen érthető cikk a koronavírusról 47 – 2020. május 27.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.Jelenleg Magyarországon
3793 koronavírusos emberről tudunk.
Már 505 ember halt bele a koronavírusba
és már 1856 ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Az adatok alapján az látható,
hogy az aktív koronavírusos esetek száma
tovább csökkent.
Ez azt jelenti,
hogy azok száma csökkent,
akik jelenleg is fertőzöttek.
Budapesten,
– Zala,
– Fejér
– Komárom-Esztergom
– és Pest megyében van a legtöbb fertőzött.
Békés
és Heves megyében
pedig a legkevesebb.
Utazás külföldre
Ahogy tegnap is megírtuk,
egyre több
magyarországi határátkelő van nyitva.
Így egyre könnyebb
a külföldre utazás.
Nem csak a környező országok
nyitják ki határaikat.
Egyre több országból érkeznek
olyan hírek,
hogy elindult a turistaszezon.
Főként olyan országokról van szó,
ahova nagyon sok turista szokott járni.
Például:
– Görögországról
– és Horvátországról.
Ezeket az országokat
a járvány nagyon megterhelte,
mert az elmúlt időszakban
egyáltalán nem volt turizmus.
Utazás előtt
érdemes utánanézni,
hogy melyik országban
milyen szabályok érvényesek.

Például Horvátországba
a belépéshez arra van szükség,
hogy legyen előre lefoglalt szállásunk.
Más országokba
negatív koronavírus teszttel lehet csak belépni.
Ezen a honlapon
pontos információkat találsz
ezekről a szabályokról:
http://hovautazhatok.hu/
Ne felejtsd el,
hogy
a járványveszély még nem múlt el.
Magyarországon egyelőre
érvényben marad
a kihirdetett veszélyhelyzet.
A veszélyhelyzet
várhatóan június 20-án szűnik majd meg,
de erről még nem döntött
a parlament.
Várhatóan napokon belül döntenek.
A parlament arról is a napokban fog dönteni,
hogy visszavonják
a rendkívüli felhatalmazásról szóló törvényt.
Ez a törvény arról szól,
hogy a koronavírus alatti veszélyhelyzet során
a kormány
rendkívüli felhatalmazást kapott.
Ezt azt jelenti,
hogy a kormány
bizonyos kérdésekben
a parlament nélkül,
egyedül dönthet.
Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Gyakran és alaposan moss kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.

hogy ne kapjam el