Könnyen érthető cikk a koronavírusról 47 – 2020. május 27.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 47 – 2020. május 27.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3793 koronavírusos emberről tudunk.
Már 505 ember halt bele a koronavírusba
és már 1856 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

magyar_adatok_0527

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


0527_2Friss hírek

Az adatok alapján az látható,
hogy az aktív koronavírusos esetek száma
tovább csökkent.
Ez azt jelenti,
hogy azok száma csökkent,
akik jelenleg is fertőzöttek.

Budapesten,
– Zala,
– Fejér
nyitott_hatar– Komárom-Esztergom
– és Pest megyében van a legtöbb fertőzött.

Békés
és Heves megyében
pedig a legkevesebb.

Utazás külföldre

Ahogy tegnap is megírtuk,
egyre több
magyarországi határátkelő van nyitva.
utazasÍgy egyre könnyebb
a külföldre utazás.

Nem csak a környező országok
nyitják ki határaikat.
Egyre több országból érkeznek
olyan hírek,
hogy elindult a turistaszezon.
Főként olyan országokról van szó,
ahova nagyon sok turista szokott járni.
Például:
gorogorszag– Görögországról
– és Horvátországról.

Ezeket az országokat
a járvány nagyon megterhelte,
mert az elmúlt időszakban
egyáltalán nem volt turizmus.

Utazás előtt
érdemes utánanézni,
hogy melyik országban
milyen szabályok érvényesek.

utazas_maszkutazas_szabalyok_finPéldául Horvátországba
a belépéshez arra van szükség,
hogy legyen előre lefoglalt szállásunk.
Más országokba
negatív koronavírus teszttel lehet csak belépni.

Ezen a honlapon
pontos információkat találsz
ezekről a szabályokról:
http://hovautazhatok.hu/

utazas3Ne felejtsd el,
hogy
a járványveszély még nem múlt el.
Magyarországon egyelőre
érvényben marad
a kihirdetett veszélyhelyzet.

A veszélyhelyzet
várhatóan június 20-án szűnik majd meg,
de erről még nem döntött
a parlament.
parlamentVárhatóan napokon belül döntenek.

A parlament arról is a napokban fog dönteni,
hogy visszavonják
a rendkívüli felhatalmazásról szóló törvényt.
Ez a törvény arról szól,
hogy a koronavírus alatti veszélyhelyzet során
a kormány
rendkívüli felhatalmazást kapott.
Ezt azt jelenti,
hogy a kormány
bizonyos kérdésekben
kormanya parlament nélkül,
egyedül dönthet.

Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Gyakran és alaposan moss kezet!


Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.