Könnyen érthető cikk a koronavírusról 48 – 2020. május 28.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 48 – 2020. május 28.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3816 koronavírusos emberről tudunk.
Már 509 ember halt bele a koronavírusba
és már 1996 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

magyar_adatok_0528

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


szabadteriFriss hírek

Magyarországon
már lehet tartani
szabadtéri rendezvényeket
és szabadtéri sportrendezvényeket.
Ez azt jelenti,
hogy meg lehet tartani minden olyan rendezvényt,
ahol az emberek nem zárt helységben vannak,
hanem kinn a szabad levegőn.
nezokA szabályokat azonban be kell tartani.

Ilyen szabály például,
hogy a nézők közt
ki kell hagyni három széket.
koncertÍgy meg lehet tartani a távolságot
a nézők között.
Fesztiválokra,
koncertekre ez az engedmény nem vonatkozik.
Ezeket továbbra sem lehet megtartani
augusztus 15-ig.


cukraszdaVáltozások május 29-től

A héten megnyithatnak az éttermek,
cukrászdák is.
Május 29.
péntektől
már azok az éttermek is kinyithatnak,
ahol nincs kerthelység.
Az éttermek,
cukrászdák
pincer_maszketterem_belsobelső,
zárt tereiben is lehet majd ülni

a szabályok betartásával.
A szabadtéri játszóterek is kinyithatnak,
de csak úgy,
ha a felnőttek eltakarják az orrukat
és a szájukat
maszkkal,
vagy sállal.


allatkertMegnyitott a Fővárosi Állatkert

Megnyitott a Fővárosi Állatkert is.
Csak a szabadtéren lévő állatokat
lehet megnézni,
a kiállítások,
állatházak,
beltéri bemutatóhelyek zárva vannak.

etetes_nincsAz olyan programokat sem tartják meg,
ami miatt egyszerre sok látogató
egy helyre gyűlne össze.
Ilyen például a látványetetés
vagy az állatbemutatók.

Eddig naponta 2500 embert engedtek be az állatkertbe.
Ezt a nagy érdeklődés miatt
tegnap 4000 főre emelték.

zoo-nyitas2z002Jegyet vásárolni
csak előre lehet
a www.jegymester.hu oldalon.
Így tudják figyelni,
hogy az adott napon
hány ember szeretne bemenni az állatkertbe.

Az állatkertben is be kell tartani a szabályokat.
Nem kötelező maszkot viselni,
de az állatkert vezetősége azt ajánlja,
hogy aki teheti,
inkább viseljen maszkot.
Fontos még,
hogy az állatokat most semmivel sem szabad etetni.


szlovakia_magyaroHatárátkelőhelyek

Egyre több ország nyitja meg a határait.
Csehország,
Szlovákia,
és Magyarország állampolgárai
szabadon mozoghatnak az országok közt.

utazas_szabaly_3Ez azért fontos,
mert sokan vannak,
akik például
Magyarországon élnek,
de Szlovákiában dolgoznak.
Ezekben az országokban
most 48 órát
azaz két napot lehet tartózkodni
a külföldieknek.
figyelemAki többet van ott,
annak két hétig
otthon kell utána maradnia
hatósági házi karanténban.

Ne feledd,
hogy Magyarországon továbbra is
veszélyhelyzet van.
A kormány hamarosan újratárgyalja,
biztonsaghogy meddig tartson Magyarországon
a veszélyhelyzet.

Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet!


Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.