Könnyen érthető cikk a koronavírusról 48 – 2020. május 28.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
3816 koronavírusos emberről tudunk.
Már 509 ember halt bele a koronavírusba
és már 1996 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Magyarországon
már lehet tartani
szabadtéri rendezvényeket
és szabadtéri sportrendezvényeket.
Ez azt jelenti,
hogy meg lehet tartani minden olyan rendezvényt,
ahol az emberek nem zárt helységben vannak,
hanem kinn a szabad levegőn.
A szabályokat azonban be kell tartani.
Ilyen szabály például,
hogy a nézők közt
ki kell hagyni három széket.
Így meg lehet tartani a távolságot
a nézők között.
Fesztiválokra,
koncertekre ez az engedmény nem vonatkozik.
Ezeket továbbra sem lehet megtartani
augusztus 15-ig.
Változások május 29-től
A héten megnyithatnak az éttermek,
cukrászdák is.
Május 29.
péntektől
már azok az éttermek is kinyithatnak,
ahol nincs kerthelység.
Az éttermek,
cukrászdák

belső,
zárt tereiben is lehet majd ülni
a szabályok betartásával.
A szabadtéri játszóterek is kinyithatnak,
de csak úgy,
ha a felnőttek eltakarják az orrukat
és a szájukat
maszkkal,
vagy sállal.
Megnyitott a Fővárosi Állatkert
Megnyitott a Fővárosi Állatkert is.
Csak a szabadtéren lévő állatokat
lehet megnézni,
a kiállítások,
állatházak,
beltéri bemutatóhelyek zárva vannak.
Az olyan programokat sem tartják meg,
ami miatt egyszerre sok látogató
egy helyre gyűlne össze.
Ilyen például a látványetetés
vagy az állatbemutatók.
Eddig naponta 2500 embert engedtek be az állatkertbe.
Ezt a nagy érdeklődés miatt
tegnap 4000 főre emelték.

Jegyet vásárolni
csak előre lehet
a www.jegymester.hu oldalon.
Így tudják figyelni,
hogy az adott napon
hány ember szeretne bemenni az állatkertbe.
Az állatkertben is be kell tartani a szabályokat.
Nem kötelező maszkot viselni,
de az állatkert vezetősége azt ajánlja,
hogy aki teheti,
inkább viseljen maszkot.
Fontos még,
hogy az állatokat most semmivel sem szabad etetni.
Határátkelőhelyek
Egyre több ország nyitja meg a határait.
Csehország,
Szlovákia,
és Magyarország állampolgárai
szabadon mozoghatnak az országok közt.
Ez azért fontos,
mert sokan vannak,
akik például
Magyarországon élnek,
de Szlovákiában dolgoznak.
Ezekben az országokban
most 48 órát
azaz két napot lehet tartózkodni
a külföldieknek.
Aki többet van ott,
annak két hétig
otthon kell utána maradnia
hatósági házi karanténban.
Ne feledd,
hogy Magyarországon továbbra is
veszélyhelyzet van.
A kormány hamarosan újratárgyalja,
hogy meddig tartson Magyarországon
a veszélyhelyzet.
Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.