Könnyen érthető cikk a koronavírusról 5 – 2020. március 25.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 5 – 2020. március 25.

Töltsd le, olvasd el!

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.

Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.

A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.

A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/

fejet_fogo_noEgy nap alatt
majdnem negyvennel nőtt
a betegek száma.

Jelenleg 226
igazoltan koronavírusos
beteg van.
Ez azt jelenti,
hogy ennyi emberről tudjuk biztosan,
hogy elkapta a koronavírust.
Ez várható volt.

Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
tomegValószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.

Sajnos újabb halálesetek is történtek.
Eddig tíz ember halt bele
a koronavírus fertőzésbe.

Jelenleg
Magyarországon
minden megyében van
fertőzött ember.
Azért,
hogy ne legyen
annyi fertőzött ember,
világszerte
sok intézkedés történt.

olimpiaIlyen például,
hogy elmarad
az Olimpia.
Az Olimpián
nagyon sok ország
nagyon sok sportolója
vett volna részt.
Sok ember lett volna
összezárva.
Ez nem jó,
mert így könnyebben tud
terjedni a vírus.
japanEzért
az Olimpia szervezői
úgy döntöttek,
hogy elhalasztják
az Olimpiát.
Az Olimpiát júliusban
tartották volna,
Tokióban.
Tokió Japán fővárosa.
A járvány miatt
később tartják meg.

A világ országaiban
folyamatosan terjed
a koronavírus.
boldog_azsiaKínában már
valószínűleg
túl vannak
a járvány nehezén.
Kínában már december óta
koronavírus járvány volt.

Vannak országok,
ahol még csak
nemrég kezdődött a járvány.
Ilyen például Magyarország.
Az ilyen országokban
valószínűleg
még sok idő lesz,
mire elmúlik a járvány.

arcmaszkMagyarország folyamatosan készül arra,
hogy a kórházakban el tudják látni
a betegeket.

Külföldről is hoztak szájmaszkokat és
orvosi eszközöket.
Lélegeztetőgépeket is vettünk.

A lélegeztetőgép a súlyos állapotú
betegeknek kell.

Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

maradj otthonAz első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
www.koronavirus.gov.hu-t.