Könnyen érthető cikk a koronavírusról 50 – 2020. június 2.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
3921 koronavírusos emberről tudunk.
Már 532 ember halt bele a koronavírusba
és már 2160 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Szombaton bejelentették,
hogy a koronavírus járvány első szakaszának vége.
Ez az időszak arról szólt,
hogy szigorú szabályokkal
megakadályoztuk,
hogy tömeges megbetegedések legyenek.

Korábban Müller Cecília
az országos tisztifőorvos is
azt mondta,
hogy nincs sok új beteg.
Kitüntetést kapott az a doktornő,
aki az első
magyarországi koronavírusos esetet felismerte.
Még márciusban
egy iráni diák ment hozzá.
A diák elpanaszolta,
hogy sokat köhög,
és hőemelkedése van.
Dr Palkó Judit,
a kitüntetett orvosnő,
rögtön koronavírusra gyanakodott.
Megcsinálták az iráni diákon
a koronavírus tesztet,
így derült ki,
hogy elkapta a koronavírust.
Ő volt az első olyan ember Magyarországon,
akiről biztosan tudjuk,
hogy elkapta a koronavírus fertőzést.
A doktornő azért kapta a díjat,
mert időben felismerte a koronavírust,
így az ország
jobban fel tudott készülni a védekezésre.
Bécsben
egy magyar orvos végzett először
tüdőátültetést
koronavírusos betegen.
Őt Lang Györgynek hívják.
A műtét majdnem kilenc óráig tartott.
A beteg szerencsére jól van.
Világszerte több,
mint 6 millió ember kapta el a koronavírus fertőzést.
Majdnem négyszázezer ember halt bele
a koronavírus fertőzésbe
és több,
mint két és fél millió ember gyógyult meg belőle.
Ne feledd,
hogy Magyarországon továbbra is
veszélyhelyzet van.

A kormány szerdán újratárgyalja,
hogy meddig tartson Magyarországon
a veszélyhelyzet.
Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.