Könnyen érthető cikk a koronavírusról 52 – 2020. június 4.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 52 – 2020. június 4.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3954 koronavírusos emberről tudunk.
Már 539 ember halt bele a koronavírusba
és már 2205 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

magyar_adatok_0604

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


csökkeno_szamFriss hírek

A legfrissebb adatokból
az látható,
hogy csökken
az aktív koronavírusos emberek száma
az országban.
Összesen 1210 aktív fertőzött van.
Ők azok,
akik éppen most fertőzöttek a vírussal.

korhazbanlelegezteto

406 embert ápolnak kórházban
és ebből 24 embernek van szüksége lélegeztetőgépre.
Ők a legsúlyosabb esetek.

 

Körülbelül 11 000 ember van
hatósági házi karanténban.

 

applikacioA karantén betartását
eddig személyesen ellenőrizte a rendőrség.
Most már Magyarországon is van olyan
mobil applikáció,
amivel a rendőröknek
nem kell személyesen ellenőrizni
a karanténban levő embert.

A rendőrség helyett az applikáció ellenőrzi,
hogy otthon van-e az illető.
rendorsegtelefon_orvosAz applikáción keresztül
a karanténban levő ember
az orvosával is tud kapcsolatot tartani.

 

Az applikáció nagy segítség,
mert így a rendőrségnek kevesebb feladata van.
Ezt az applikációt
egy magyar cég fejlesztette ki
és ingyen adta oda a magyar államnak.

iskola

 

Az élet kezd visszaállni
a megszokott kerékvágásba
az országban:

A héten újranyitottak az iskolák.
Egyelőre nagyon kevesen
járnak be az iskolákba.
A legtöbben otthon maradnak.

junius_16

 

A kormány tegnap arról döntött,
hogy június 16-a után
megszüntetik az országban veszélyhelyzetet.
Ez azt jelenti,
hogy a kormány
rendkívüli felhatalmazási jogköre
is megszűnik majd.

mozi

 

Amikor megszűnik a veszélyhelyzet,
akkor például megnyithatnak majd
a színházak és a mozik.
A bentlakásos szociális intézmények,

például:

  • az idősotthonok
  • idosotthonés a fogyatékossággal élő embereket ellátó intézmények

látogatásáról ez után fognak dönteni.

Erről az országos tisztifőorvos
dönt majd.

 

Fontos,
maszkhogy a járványügyi készültség fennmarad majd
a veszélyhelyzet megszűnése után is.

Emiatt továbbra is be kell tartanunk a szabályokat:

  • Viselj maszkot!
  • Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
  • Moss kezet gyakran és alaposan!

Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.