Könnyen érthető cikk a koronavírusról 52 – 2020. június 4.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
3954 koronavírusos emberről tudunk.
Már 539 ember halt bele a koronavírusba
és már 2205 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
A legfrissebb adatokból
az látható,
hogy csökken
az aktív koronavírusos emberek száma
az országban.
Összesen 1210 aktív fertőzött van.
Ők azok,
akik éppen most fertőzöttek a vírussal.


406 embert ápolnak kórházban
és ebből 24 embernek van szüksége lélegeztetőgépre.
Ők a legsúlyosabb esetek.
Körülbelül 11 000 ember van
hatósági házi karanténban.
A karantén betartását
eddig személyesen ellenőrizte a rendőrség.
Most már Magyarországon is van olyan
mobil applikáció,
amivel a rendőröknek
nem kell személyesen ellenőrizni
a karanténban levő embert.
A rendőrség helyett az applikáció ellenőrzi,
hogy otthon van-e az illető.

Az applikáción keresztül
a karanténban levő ember
az orvosával is tud kapcsolatot tartani.
Az applikáció nagy segítség,
mert így a rendőrségnek kevesebb feladata van.
Ezt az applikációt
egy magyar cég fejlesztette ki
és ingyen adta oda a magyar államnak.

Az élet kezd visszaállni
a megszokott kerékvágásba
az országban:
A héten újranyitottak az iskolák.
Egyelőre nagyon kevesen
járnak be az iskolákba.
A legtöbben otthon maradnak.

A kormány tegnap arról döntött,
hogy június 16-a után
megszüntetik az országban veszélyhelyzetet.
Ez azt jelenti,
hogy a kormány
rendkívüli felhatalmazási jogköre
is megszűnik majd.

Amikor megszűnik a veszélyhelyzet,
akkor például megnyithatnak majd
a színházak és a mozik.
A bentlakásos szociális intézmények,
például:
- az idősotthonok
és a fogyatékossággal élő embereket ellátó intézmények
látogatásáról ez után fognak dönteni.
Erről az országos tisztifőorvos
dönt majd.
Fontos,
hogy a járványügyi készültség fennmarad majd
a veszélyhelyzet megszűnése után is.
Emiatt továbbra is be kell tartanunk a szabályokat:
- Viselj maszkot!
- Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
- Moss kezet gyakran és alaposan!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.