Könnyen érthető cikk a koronavírusról 53 – 2020. június 5.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
3970 koronavírusos emberről tudunk.
Már 542 ember halt bele a koronavírusba
és már 2245 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Müller Cecília
az országos tisztifőorvos
tegnap azt mondta,
hogy a magyarországi koronavírus járvány
nyugvópontra érkezett.
Jelenleg naponta
több ember gyógyul fel a vírusból,
mint ahányan elkapják azt.
A legtöbb fertőzött
- Budapesten,
- Pest megyében,
- Fejér megyében,
- és Komárom-Esztergom megyében van.


Korábban nagyon sok idősotthonban
terjedt a koronavírus.
Jó hír,
hogy az utóbbi héten
nem terjedt újabb intézményekben a vírus.
Ezekben az intézményekben
továbbra is látogatási tilalom van.
Tegnap a tisztifőorvos elmondta,
hogy a veszélyhelyzet megszüntetése után,
várhatóan június 20-ától
változnak majd a látogatási szabályok.
Ugyanez igaz a bentlakásos
fogyatékossággal élő embereket ellátó intézményekre is.
Június 20-a után lehet majd látogatni
az intézményekben lakókat,
de szigorú szabályok betartásával.
Például:
- A látogatónak egészségesnek kell lenniük.
- A látogatóknak maszkot kell viselniük
és tartaniuk kell a 2 méteres távolságot.

Ha egy ottlakó kórházban volt,
vagy most költözik az otthonba,
akkor negatív koronavírus teszttel kell rendelkeznie.
Ezek a szabályok azért fontosak,
hogy ne terjedjen el az intézményekben
a koronavírus.

Újdonság,
hogy mától korlátozások nélkül utazhatunk:
- Ausztriába,
- Szlovákiába,
- Csehországba
- és onnan hazafelé is.
Ez azt jelenti,
hogy az utazás után nem kell karanténba vonulni
és negatív koronavírus tesztet sem kell bemutatni.
Szerbiából és Szlovéniából hazatérve
sem kell karanténba vonulnunk.
Június közepétől
a katolikus misék rendje is visszaáll.
A miséket még március közepén szüntették meg
a járvány miatt.
A katolikus híveknek
újra kötelező lesz misére járniuk.
Az idősek és betegek felmentést kapnak
a misére járás alól.
A világon továbbra is van
nagyon sok országban van
súlyos koronavírus járvány.
Az egész világon,
már több mint 6 millió ember fertőződött meg
és 390 ezer ember halt meg
a koronavírus miatt.
A legtöbb új fertőzött
az Amerikai Egyesült Államokban van.
Nagyon sokan betegek
Brazíliában és Oroszországban is.
Európa sok országában már vége van
a járvány első hullámának
és az országok fokozatosan nyitják meg magukat.
Ne feledd,
hogy Magyarországon továbbra is
veszélyhelyzet van.
Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss gyakran és alaposan kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.