
Könnyen érthető cikk a koronavírusról 54 – 2020. június 8.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
4014 koronavírusos emberről tudunk.
Már 548 ember halt bele a koronavírusba
és már 2284 ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Az adatok alapján
továbbra is azt látjuk,
hogy Magyarországon jelenleg
több ember gyógyul fel a koronavírusból,
mint ahányan megbetegszenek.
Ez jó hír.
Jelenleg 385 embert ápolnak kórházban
és 21 ember van lélegeztetőgépen.
Ők a legsúlyosabb esetek,
akik nem tudnak önállóan lélegezni.
Péntektől látogathatóak
a szociális intézmények.
Például:
az idősotthonok
- és a bentlakásos fogyatékossággal élő embereket
ellátó intézmények.
Ahogy korábban megírtuk,
a látogatásnak szigorú szabályai vannak.
Például:
A látogatóknak egészségesnek kell lenniük.
- Csak egészséges lakókat lehet meglátogatni.
- A látogatóknak maszkot kell viselniük
és tartaniuk kell a 2 méteres távolságot.
- Ha egy lakó kórházban volt,
vagy most költözik az otthonba,
akkor negatív koronavírus teszttel kell rendelkeznie.
Ezek a szabályok azért fontosak,
hogy ne terjedjen el az intézményekben
a koronavírus.
A kórházakban továbbra is
látogatási tilalom van.
Újdonság,
hogy vasárnaptól
a Németországból hazatérő magyaroknak
nem kell karanténba vonulniuk.
Ez azért fontos,
mert sok magyar ember dolgozik Németországban
és eddig emiatt nem tudtak hazalátogatni.
Az Egészségügyi Világszervezet,
idegen nevén World Health Organization,
azaz röviden WHO,
pénteken fontos bejelentéseket tett
a maszkviseléssel kapcsolatosan.
A WHO azt ajánlja,
hogy főleg olyan helyen hordjunk maszkot,
ahol nehéz betartani a 2 méteres védőtávolságot.
Például:
- tömegközlekedési eszközökön,
- boltokban
- és más zárt helyeken.
A WHO azt is elmondta,
hogy ha szövetből készült maszkot hordunk,
akkor a maszk legalább 3 rétegű legyen.
A WHO azt is kiemelte,
hogy a maszkviselés mellett
nagyon fontos
- a távolságtartás
- és a rendszeres kézmosás.
Vannak már olyan országok,
ahol egyáltalán nincs koronavírus fertőzött.
Új-Zélandon például
már nincsen egy fertőzött ember sem.
Mindenki felgyógyult a fertőzésből.
Nagyon alacsony az új fertőzöttek száma
Szlovéniában és Horvátországban is.
A múlt héten Olaszország is
megnyitotta a határait.
Ezekben az országokban
elindult a turistaszezon.
Sokan indultak el nyaralni,
megteltek a strandok
és sokan voltak a várost nézni is.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.