Könnyen érthető cikk a koronavírusról 55 – 2020. június 9.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
4017 koronavírusos emberről tudunk.
Már 550 ember halt bele a koronavírusba
és már 2324 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Az aktív fertőzöttek száma
folyamatosan csökken az országban.
Azaz azok száma csökken,
akik éppen most fertőzöttek a koronavírussal.
Müller Cecília
az országos tisztifőorvos
tegnap azt mondta,
hogy a járvány első hullámának végén tartunk.
Az adatok azt mutatják,
hogy Magyarországon:
- több nő fertőződött meg,
mint férfi,

a fertőzöttek legnagyobb része idős,
65 év feletti,
- a vírus sokkal veszélyesebb az idős,
65 év feletti személyeknél,
- és Budapest a legfertőzöttebb terület.
Merkely Béla,
a magyarországi koronavírus kutatást vezető szakember
tegnap azt mondta,
hogy már novemberre elkészülhet
a koronavírus elleni védőoltás.
Sok országban dolgoznak a kutatók
az oltáson,
de ez hosszú ideig tart.
A védőoltás kidolgozása során
először meg kell találni a hatóanyagot.
Ez után sok emberen kell tesztelni,
hogy valóban működik-e.
Általában egy védőoltás kidolgozása
több év is lehet.
Most a világjárvány miatt
nagyon sokan
és nagyon gyorsan dolgoznak
a koronavírus elleni védőoltáson.
Emiatt lehet,
hogy korábban el fog készülni
az oltás.
Az Egészségügyi Világszervezet,
idegen nevén World Health Organization,
azaz röviden WHO,
tegnap felhívta a figyelmet,
hogy Európában javul a járványhelyzet,
de a világ más területein romlik.
Nagyon fertőzött terület például
Közép-Amerika.
A világon
a mostani adatok szerint,
már több mint 7 millióan fertőződtek meg.
Több mint 3 millióan gyógyultak meg
és több mint 400 ezer ember halt meg
a koronavírus miatt.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.