Könnyen érthető cikk a koronavírusról 59 – 2020. június 15.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
4076 koronavírusos emberről tudunk.
Már 563 ember halt bele a koronavírusba
és már 2485 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
A legfrissebb adatok szerint
egyre lassul a koronavírus terjedése az országban.
Ez azt jelenti,
hogy egyre kevesebb új fertőzöttet találnak
és egyre több ember gyógyul meg.

Jelenleg 275 embert ápolnak kórházban
és ebből 20 ember van lélegeztetőgépen.
Ők a legsúlyosabb esetek.
A parlament holnap fogja megszavazni,
hogy eltörlik-e a veszélyhelyzetet az országban.
A veszélyhelyzet eltörlése után
sok minden változik majd.
Például kinyitnak a színházak és a mozik.

Fontos,
hogy a járványveszély nem teljesen múlt el.
Emiatt a járványügyi készültség meg fog maradni.
Ez azt jelenti,
hogy a szakemberek folyamatosan figyelni fogják
az adatokat.
Így azonnal közbe tudnak lépni,
ha újra szükség lenne rá.


Péntektől
újra lehet beteget látogatni
a kórházakban.
Szigorú szabályai vannak a látogatásnak.
Például:
- csak egészséges ember mehet be látogatni
- és a látogatónak maszkot kell hordania.
A koronavírusos kórházi osztályokon lévő betegeket
most sem lehet látogatni.


A mai naptól az összes egészségügyi ellátás
újraindul.
Fontos,
hogy továbbra is
előre kell időpontot egyeztetni.
A betegeket a vizsgálat előtt kikérdezik,
hogy nincs-e kockázata náluk
a koronavírus fertőzésnek.

Korábban sok kórházi ágyat különítettek el
a koronavírusos betegek számára.
Szerencsére egyre kevesebb kórházi ágyra van szükség
a koronavírussal kapcsolatban.
Ezért egyre több ágy kerül vissza
a normál kórházi osztályokra.

A mai naptól a budapesti tömegközlekedés
is visszaáll a járvány előtti rendre.
A sofőrök melletti kordonokat
megszüntetik
és újra fel lehet szállni majd az első ajtókon is.
A maszk hordása
továbbra is kötelező.
Múlt héten lezárult az iskolai tanév.
A legtöbb iskolában ma
vagy ezen a héten tartják
az évzárókat.
Az iskolák ez után sem fognak bezárni.
Napközis táborokat fognak tartani.
Ezzel programot adnak a gyerekeknek
és segítik a szülőket is.
A bölcsődék és óvodák sem zárnak be a nyárra.
Ne feledd,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat:
- Viselj maszkot!
- Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
- Gyakran és alaposan moss kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.