Könnyen érthető cikk a koronavírusról 59 – 2020. június 15.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 59 – 2020. június 15.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
4076 koronavírusos emberről tudunk.
Már 563 ember halt bele a koronavírusba
és már 2485 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

magyar_adatok_0615

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


Healthy people carrying different icons related to healthy lifesFriss hírek

A legfrissebb adatok szerint
egyre lassul a koronavírus terjedése az országban.
Ez azt jelenti,
hogy egyre kevesebb új fertőzöttet találnak
és egyre több ember gyógyul meg.

 

parlamentkorhaz_sulyos_esetJelenleg 275 embert ápolnak kórházban
és ebből 20 ember van lélegeztetőgépen.
Ők a legsúlyosabb esetek.

 

A parlament holnap fogja megszavazni,
hogy eltörlik-e a veszélyhelyzetet az országban.
A veszélyhelyzet eltörlése után
sok minden változik majd.
Például kinyitnak a színházak és a mozik.

 

adatok_elemzese

Fontos,
hogy a járványveszély nem teljesen múlt el.
Emiatt a járványügyi készültség meg fog maradni.
Ez azt jelenti,
hogy a szakemberek folyamatosan figyelni fogják
az adatokat.
Így azonnal közbe tudnak lépni,
ha újra szükség lenne rá.

 

latogatasi_rendlatogatas

Péntektől
újra lehet beteget látogatni
a kórházakban.
Szigorú szabályai vannak a látogatásnak.
Például:

  • csak egészséges ember mehet be látogatni
  • és a látogatónak maszkot kell hordania.

A koronavírusos kórházi osztályokon lévő betegeket
most sem lehet látogatni.

 

dokit_hivniellatas_ujra

A mai naptól az összes egészségügyi ellátás
újraindul.
Fontos,
hogy továbbra is
előre kell időpontot egyeztetni.
A betegeket a vizsgálat előtt kikérdezik,
hogy nincs-e kockázata náluk
a koronavírus fertőzésnek.

 

sok_korhazi_agy

Korábban sok kórházi ágyat különítettek el
a koronavírusos betegek számára.
Szerencsére egyre kevesebb kórházi ágyra van szükség
a koronavírussal kapcsolatban.
Ezért egyre több ágy kerül vissza
a normál kórházi osztályokra.

 

maszktn_elsoajto_02A mai naptól a budapesti tömegközlekedés
is visszaáll a járvány előtti rendre.
A sofőrök melletti kordonokat
megszüntetik
és újra fel lehet szállni majd az első ajtókon is.

A maszk hordása
továbbra is kötelező.

 

Vakáció-1024x545Múlt héten lezárult az iskolai tanév.
A legtöbb iskolában ma
vagy ezen a héten tartják
az évzárókat.

 

Az iskolák ez után sem fognak bezárni.
tabor-1Napközis táborokat fognak tartani.
Ezzel programot adnak a gyerekeknek
és segítik a szülőket is.
A bölcsődék és óvodák sem zárnak be a nyárra.

 

Ne feledd,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat:

  • Viselj maszkot!
  • Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
  • Gyakran és alaposan moss kezet!

Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.