Könnyen érthető cikk a koronavírusról 6 – 2020. március 26.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 6 – 2020. március 26.

Tölts le, olvasd el!

Tölts le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.

A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
virusosBővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/

Folyamatosan nő Magyarországon
a koronavírussal fertőzöttek száma.
Ez várható volt.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.

korona_oldalAkit érdekel,
hogy pontosan hány ember
fertőzött koronavírussal
Magyarországon és a világon,
az megnézheti
awww.koronavirus.gov.hu oldalon
a pontos adatokat.

maszkos apoloAmagyarországi kórházak készülnek
a sok beteg ember ellátására.
Például:
– védőfelszerelésekkel,
– tisztítószerekkel,
– gyógyszerekkel,
– új gépekkel.

Egyre több kórházat
alakítanakát az országban.
Egyre több hely lesz
az intenzív osztályokon.
orvosi_gépekAz intenzív osztály,
olyan kórházi osztály,
ahol a súlyos betegeket kezelik.
Van olyan kórház,
ahol külön koronavírusos osztályt
hoztak létre.
Vannak olyan kórházak is,
amiket kiürítenek.
Azért ürítik ki őket,
hogy ide lehessen elkülöníteni
a fertőzött betegeket.
Fontos, hogy aki megfertőződött koronavírussal,
az ne találkozzon más betegekkel,
mert akik más betegséggel is küzdenek
azokra veszélyesebb a vírus.

Budapesten is előkészítettek
több új helyszínt
takarita koronavírusos betegeknek.
Például a Kútvölgyi kórházat
és a Hungexpot is.
A Hungexpo azért érdekes helyszín,
mert nem kórház,
hanem egy olyan hely,
ahol rendezvényeket szoktak tartani.
Például vásárokat és kiállításokat.
Most kórházat rendeztek be itt.

A magyarországi cégek is
próbálnak segíteni
a járvány megakadályozásában.
mol_2Ilyen például a MOL.
A MOL egy nagy cég,
amipéldául üzemanyagokeladásávalfoglalkozik.
Most a MOL is segíteni próbál.
Az egyik gyárukban elkezdtek
fertőtlenítőt gyártani.
Ez azért fontos,
mert egy ideje már nem lehet kapni
fertőtlenítőszereket az országban.

otthoni_szajmaszkSokan otthon gyártanak szájmaszkot.
A szájmaszk segíthet
a vírus terjedésének
megállításában.
Sok helyen
már csak szájmaszkban
lehet az utcára menni.
Ilyen például
maszkos_boltbanPrága, Csehország fővárosa.
Már Magyarországon
is van olyan hely,
ahol csak szájmaszkban lehet
– boltba,
– patikába,
– és postára menni.
Például Velencén.

Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
maradj otthon
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
www.koronavirus.gov.hu-t.