Könnyen érthető cikk a koronavírusról 61 – 2020. június 17.

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
4078 koronavírusos emberről tudunk.
Már 567 ember halt bele a koronavírusba
és már 2547 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Továbbra is csökken
az aktív koronavírusos esetek száma az országban.
Ma már kevesebb mint 1000 ember fertőzött
az országban.
Tegnap a parlament megszavazta,
hogy véget ér
a koronavírus járvány miatti
veszélyhelyzet.
A kormány ma fog dönteni arról,
hogy pontosan mikortól lesz vége a veszélyhelyzetnek.

Arról is ma döntenek,
hogy megmaradjon-e
az idős embereknek fenntartott idősáv
a vásárlásban.
Az idős emberek
jelenleg csak 9 és 12 óra között vásárolhatnak.
A mai nap a kötelező maszkviselésről is
dönt a kormány.
A veszélyhelyzet megszűnésével
a kormány rendkívüli felhatalmazása is
megszűnik majd.
Ez azt jelenti,
hogy a kormány
már nem dönthet bizonyos kérdésekben egyedül
a parlament nélkül.

Amikor megszűnik a veszélyhelyzet
akkor sok minden fog változni az országban.
Például újra utazhatnak
az egészségügyi és rendvédelmi dolgozók
és megnyithatnak a színházak és a mozik.
Jó tudni,
hogy a veszélyhelyzet eltörlése után is
megmarad a járványügyi készültség.
Ez azért is fontos,
mert sok más országban
még nő a fertőzöttek száma.
Sok országban
még mindig nagyon súlyos járvány van.
A világon összesen már
több mint 8 millió fertőzött van.
Ezért Magyarországon is fontos,
hogy figyeljük az adatokat.

Ahhoz,
hogy egyre kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat:
- Viselj maszkot!
- Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
- Moss kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.