Könnyen érthető cikk a koronavírusról 9 – 2020. március 31.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 9 – 2020. március 31.

Tölts le, olvasd el!

Tölts le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Az ÉFOÉSZ honlapján
és a Facebook oldalunkon
minden hétköznap megjelenik
egy könnyen érthető összefoglaló
a friss hírekről,
információkról.

A koronavírus egy vírusfajta,

ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,

hasonlít az influenzára
temetesés tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/

Jelenleg Magyarországon
majdnem 500 emberről tudjuk,
hogy elkapta a koronavírust.

Sajnos
a koronavírus járványnak
már 16 halálos áldozata van.
szavazasMagyarországon a járvány
még nem érte el
a csúcsát.
Lesz olyan nap,
amikor sokkal több
megbetegedés lesz.
Ez nem lesz meglepetés.
A többi országban is így történt.
Magyarország fel van készülve rá.

Tegnap
az országgyűlés
Áder Jánosmegszavazta
a koronavírus elleni védekezésről
szóló törvényt.
Később Áder János
Magyarország
köztársasági elnöke
aláírta.
Ez azt jelenti,
hogy ez a törvény
a mai naptól érvényes.

Ez a törvény arról szól,
donteshogy a kormány
azonnal dönthet
bizonyos dolgokról.
Ez a törvény
arra ad engedélyt a kormánynak,
hogy amíg a járvány tart,
addig gyorsan tudjanak
új rendelkezéseket bevezetni.
Ilyen rendelkezés lehet
például amikor
kijárási tilalmat
akarnak bevezetni.

karantenEzt a koronavírus járvány miatt
tartották fontosnak.
Mivel március 11-én
a kormány
kihirdette,
hogy Magyarországon
veszélyhelyzet van,
így a kormánynak gyorsan kell
intézkedni,
ha valami történik.

Írtunk már korábban arról,
olimpiahogy idén nyáron
az Olimpiát
nem tartják meg.
Eddig nem lehetett tudni,
hogy mikor fogják megtartani.
Most döntötték el,
hogy az Olimpiát
egy évvel fogják eltolni.
Így 2021 nyarán fogják megtartani.

Ne felejtsd el!
Magyarország kormánya
ures_utcakijárási korlátozást
vezetett be.
Ez azt jelenti,
hogy az emberek
csak akkor hagyhatják el
az otthonukat,
amikor valami fontos dolguk van.
Ilyen dolog lehet például:
– amikor boltba kell menni
– amikor gyógyszertárba kell menni
vagy fontos ügyeket intézni.
Fontos,
maradjotthon_2hogy reggel kilenc és dél közt
csak 65 év felettiek
mehetnek ügyeket intézni,
vagy vásárolni.

Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
maradj otthon
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
www.koronavirus.gov.hu-t.