Könnyen érthető cikk a koronavírusról 38 – 2020. május 14.

Könnyen érthető cikk a koronavírusról 38 – 2020. május 14.

Töltsd le, olvasd el!

Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3380 koronavírusos emberről tudunk.
Már 436 ember halt bele a koronavírusba
és már 1169 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

 magyar_adatok_0514

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.


megyeterkepFriss hírek

A kormány azt a döntést hozta,
hogy jövő hét hétfőtől
Pest megyére is ugyanazok
az enyhébb szabályok vonatkoznak,
mint a többi megyére.
Budapestről még nem döntöttek,
a fővárosban egyelőre érvényesek
az eddig hozott szabályok.

budapestA döntés előtt megkérdeznek
orvosszakértőket
és a budapesti polgármesterek
véleményét is.
Csütörtök délutánig kell nyilatkozniuk arról,
hogy szerintük feloldják-e
a kijárási korlátozást Budapesten is.

Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
már kigondolt egy tervet arra,
budapest_restarthogyan lehetne újraindítani
a fővárost.
A programnak
Budapest Restart a neve.
A restart angolul
újraindítást jelent.
Ebben a tervben olyan dolgok vannak,
mint például:
– folytatni kell a lakosság tesztelését koronavírusra,
– az is mehessen betegszabadságra,
negativ_tesztaki a legenyhébb tüneteket érzi magán
– csak negatív koronavírus teszttel
mehessenek haza az emberek a kórházból.

Ez azért fontos,
mert minden harmadik fertőzött ember
a kórházban kapta el a koronavírus fertőzést.
Illetve benne van az is,
buszonhogy a munkaidő
és az oktatás kezdete
ne ugyanakkor
például reggel nyolckor legyen.
Ezzel elkerülhetjük,
hogy egyszerre sok ember legyen
a tömegközlekedési eszközökön.

Vidéken több enyhítés is várható hétfőtől:
– megengedett az éttermek,
kávézók,
maszkos_pincernocukrászdák
belső,
zárt terében ülni a vendégeknek.
A dolgozóknak maszkot kell viselniük.
A vendégeknek nem kötelező,
de a kormány arra kéri az embereket,
hogy viseljenek vendégként is maszkot,
és tartsák a távolságot egymástól.
– kinyitnak a parkok,
játszóterek
– szállodák,
panziók fogadhatnak vendégeket
a szabályok betartásával.

A magyar orvosi egyetemek közben
covid_testtovább tesztelik az embereket.
Eddig 8000 tesztet végeztek el.
Ebből pedig csak kettő lett pozitív
koronavírus fertőzésre.
Ez jó hír:
azt jelentheti,
hogy a járvány szinte megszűnt.
De azt nem jelenti sajnos,
hogy nincs járványveszély.
Továbbra is oda kell figyelnünk,
tesztek_infohogy ne legyenek új betegek.

Ahhoz,
hogy ne legyenek új betegek,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Csak akkor hagyd el az otthonod,
ha nagyon muszáj!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet!


Mit tegyek,
info_vége_0424
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?

Hordj maszkot!

Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.