Érzékenyítő foglalkozás a Fogyatékossággal Élő Emberek Világnapján

  • Nektek mi jut eszetekbe elsőre a fogyatékosság szó kapcsán?
  • Értelmi fogyatékossággal élő tanuló érkezik az osztályodba. Hogyan beszélsz, hogyan viselkedsz vele?
  • Szerinted miben lehet szükségük támogatásra az értelmi fogyatékossággal élő embereknek? Milyen a jó támogatás?

 

Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat a Kastélydombi Általános Iskola és a Szent Lőrinc Katolikus Általános Iskola 5-6. osztályos tanulóival.
Az interaktív foglalkozás során bemutattuk az ÉFOÉSZ munkáját, beszéltünk az értelmi fogyatékossággal élő emberek életéről, nehézségeiről, örömeiről.
Az érdeklődő diákok megismerhették az önérvényesítés fogalmát és a könnyen érthető kommunikációt, mint jó támogatást.
Beszélgettünk az értelmi fogyatékossággal élőket érintő előítéletekről, tévhitekről és azt is megvitattuk a tanulókkal, hogy milyen a fogyatékossággal élő személyeket érintő helyes szóhasználat.
Az egymást követő foglalkozások nagyon jó hangulatban teltek, sok észrévétel és kérdés érkezett, a tanulók bátran megosztották saját élményeiket, gondolataikat.
Ezúton is köszönjük a Keviczky Csilla rendőrfőhadnagynak a szervezést és a meghívást, a Lőrinci Nagykönyvtárnak dolgozóinak a befogadó környezet biztosítását, a résztvevő diákoknak, pedagógusoknak pedig az aktív munkát és együttműködést!